Hypoxi tréner, a tojásban tekerős sport

Létezik Budán egy stúdió. Sok ilyen van, de ebben a névtábla szerint egészségközpont működik. Még ilyet is találunk néhányat, de itt hypoxi tréner és néhány kedves, a vendégre is figyelő ember várja a látogatót. Ilyen azért már kevesebb van, sajnos.

Hogy nem tudják, mi az a hypoxi tréner? Mondhatnánk: a tojásban biciklizés tudománya! Hivatalosan egy olyan gép, amelyben deréktól lefelé, alacsony nyomású kamrában, szobakerékpáron tekerünk az egészségünkért és a szép, formás lábainkért. A vákuum ugyanis amellett, hogy tornáztatja és feszesíti bőrünket, csökkenti a cellulitiszt, javítja a külső szövetek vérellátását is. A vér döntő szerepet játszik a zsírégetésben, a vérellátottságtól függ, hogy könnyen, gyorsan szállítható-e a zsír. A hypoxi pont a problémás területek vérkeringését javítja. A nyomáskülönbség hatására a vér a külső kötőszövetekből elszállítja a méreganyagokat és a zsírtartalmat. A mérgeket a nyirokrendszer "viszi" tovább, a zsír pedig a tekerésünk és a nyomásváltozás következtében gyorsabban eljut az izmokhoz, ahol elég.

A zsír onnan bomlik le először, ahol a legkönnyebben elérhető, s ez nem mindig esik egybe azokkal a helyekkel, ahonnan mi szeretnénk, hogy eltűnjenek a zsírpárnáink. Más típusú edzésnél a vér hetven százaléka a felsőtestbe vándorol, azonban a vákuum következtében a hypoxiban alulra megy, így hatékonyan formálja az alsótestünket, a lábainkat.

Létezik ülő és fekvőgép is, utóbbi kényelmesebb, és még a hasunk izmait is megmozgatja. Fekvő helyzetben a lábak feljebb vannak, mint a test többi része, a víz és a lerakódott káros anyagok a lejjebb elhelyezkedő vesékbe, a hólyagba jutnak, majd kiürülnek. A fekvés nem terheli a gerincet, ezért derékfájósok is kipróbálhatják ezt a fajta testedzést.

A bevezetőben említett stúdióban először megmérik a bátor jelentkezőt, hogy a már a negyedik alkalom után érezhető pozitív változások, mint például bőrfeszesedés és -simulás számokban is hamar látható legyen. Hetente kétszer, de inkább háromszor ajánlott hypoxizni; ha az étkezésünkre is odafigyelünk egy picit, heti egy kilót is fogyhatunk. Az edzés előtt szénhidráttartalmú, utána pedig fehérjében gazdag ételt javasolt fogyasztani. A köztes napokon lehet más sportot űzni, és akkor is délelőtt együnk szénhidrátot, később pedig fehérjét, természetesen sok friss salátával, zöldséggel. Az este fogyasztott kis mennyiségű fehérje megindítja az éjszakai zsírbontást.

Ezt a sok okosságot mind egy harmincperces, tempós, fekve végzett, de mégsem pihentető hatású tojásban tekerés alatt tudtuk meg! Mindenkinek csak javasolhatjuk ennek a hatásos mozgástípusnak a kipróbálását akár ott, abban a kis budai stúdióban!

(BJ)