Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Indul az online ügyintézés

Június elsejétől a kerületi polgárok számára is elérhető a XII. kerületi önkormányzat elektronikus ügyintézési rendszere. Az egyelőre próbaverzióban működő elektronikus ügyintézés bevezetésének célja, hogy a legnépszerűbb ügytípusoknál lehetőség legyen személyes megjelenés nélkül információhoz jutni, teljes körű ügyintézést – a beadványok benyújtásától kezdve az eljárás során keletkezett iratok kézbesítésén túl az illeték megfi zetéséig – bonyolítani. A rendszer gyors, kényelmes, adott esetben sorban állástól mentes ügymenetet biztosít a felhasználóknak. 

A polgármesteri hivatalban intézhető több száz önkormányzati és közigazgatási hatósági ügy közül első lépésben 32 ügytípusban lesz lehetőség elektronikus ügyintézésre. Ezek mellett további 18 olyan ügyben lehet elektronikus úton is a hivatalhoz fordulni, amely nem minősül hatósági ügynek.

Elektronikus úton lehetőség nyílik többek között az illetékes ügyintézőhöz történő időpontfoglalásra, a már folyamatban lévő üggyel kapcsolatosan kérdés feltételére, közérdekű bejelentés megtételére, valamint hagyományos, papír alapú ügyintézéshez nyomtatványok letöltésére, illetőleg megfelelő regisztrációval a nyomtatványok online kitöltésére és benyújtására. Figyelemmel kísérhető az adott ügy alakulása a kérelem beadásától egészen a döntés meghozataláig. Az elektronikus úton történő ügyintézés ugyanakkor az ügyfelet nem mentesíti a személyes megjelenési kötelezettség alól, amennyiben azt az ügy jellege megkívánja.

Az elektronikus ügyintézés mértéke az ügyfél regisztrációs szintjének függvénye. Bizonyos ügyek online intézéséhez elegendő a kerület portálján regisztrálni, ugyanakkor meghatározott funkciókat csak azok az ügyfelek érhetnek el, akik rendelkeznek ügyfélkapus regisztrációval, illetőleg legalább fokozott biztonságú elektronikus aláírással.

Az önkormányzat honlapjáról (www.budapesthegyvidek.hu) közvetlenül elérhető rendszer könnyebb használata érdekében az online felületen "Használati útmutató" segíti az ügyfeleket. Emellett a "Segítség" menüpont alatt megtalálható a "Gyakran Ismételt Kérdések (GYIK)", valamint a "Felhasználói kézikönyv", amely az egyes elérhető funkciók részletes leírásait tartalmazza.

Az elektronikus úton lebonyolítható eljárások körét a vonatkozó jogszabályok határozzák meg, így például lehetőség nyílik a kérelem, az idézés, a hiánypótlás és akár a döntés ily módon való közlésére. A rendszer alkalmas az EU által az egyes elektronikus közszolgáltatások színvonalának értékelésére kidolgozott négyfokú skála szerinti 4., azaz legmagasabb ügyintézési szint biztosítására, ami teljes online tranzakcióképességet jelent. Ezen a szinten az ügyhöz kapcsolódó közigazgatási döntést is elektronikus úton közlik, illetve így intézhető a kapcsolódó illeték- vagy díjfizetés is.

(MM)