Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Ingyenesen hívható új segélyhívó rendszer

Napi 24 órás ügyeletben működő telefonos diszpécserközpont kezdte meg működését Budapesten. A 06-80-220-220 és 06-80-330-330-as ingyenes zöldszámokon elérhető Vészhelyzeti Információs Központhoz szinte bármilyen ügyben fordulhatnak a polgárok.

A Fővárosi Közterület-felügyelet égisze alatt működő Vészhelyzeti Információs Központ (VIK) informatikai rendszere képes azonnali kapcsolatot teremteni a rendvédelmi szervek, a katasztrófavédelem, a tűzoltóság, a mentőszolgálat, valamint a közművállalatok ügyeleteivel.

Ennek köszönhetően nem csupán vészhelyzetben, hanem a lakosságot közvetlenül érintő bármilyen ügyben, mint például áramszünet, csőtörés, kéményledőlés vagy gázszivárgás, várják a bejelentéseket. 

A hívásokat a VIK több nyelven beszélő diszpécserei fogadják, majd haladéktalanul riasztják az illetékes szerveket. Amennyiben a Fővárosi Közterület-felügyelet illetékességi területéről a közterületek rendjével kapcsolatos bejelentés érkezik, a felügyelet gépkocsis járőrei a helyszínre sietnek, és megteszik a szükséges intézkedéseket. Ilyen esemény egyebek között a lakók nyugalmát zavaró hangoskodás, a közterületi italozás, a környezetszennyezés, az ebtartás szabályainak megsértése, a tilosban parkolás, a mozgássérült-parkoló illetéktelen használata vagy az engedély nélküli hulladéklerakás.

M