Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Éneklős lemezbemutató

Palya Bea új lemeze bemutatójának a Bajor Gizi Színészmúzeum kertje adott helyet. Az énekesnő maga választotta ezt a természet közeli helyszínt, ahol hangszeres kíséret nélkül el is énekelt két dalt az albumról.

Éneklős lemezbemutató

Az új szerzeményekből először egy koncertfelvételről kaptunk ízelítőt: a konga, a cimbalom, a nagybőgő és a szaxofon kísérete sodró, lüktető zenei világot mutatott. Az áthajlásokkal sűrűn szőtt énekszó mintha valahová Közép- vagy Kelet-Ázsiába repítette volna a hallgatóságot, egy közösségi szertartás kellős közepébe.

Az Adieu les complex (Félre a komplexusokkal) című lemezén az énekesnő saját szerzeményei hallhatók, amelyekhez magyar, zsidó, cigány és bolgár dallamokat „kölcsönzött”. Felhasználja, és akár minden előadásán kicsit variálva, improvizációkkal lényegében újra is teremti azokat. Még a drámai témájú dalokban is játékosan őszinte és szókimondó Palya Bea, aki ezen az albumán angolul is énekel. A két széki díszítésű jazzstandard-feldolgozás pedig új irányt jelent(het) a pályáján.

A művésznő a Bajor Gizi Színészmúzeumban rendezett bemutatóra a Szép szemű szeretőm című dallal készült. A közönség ütemes tapssal kísérte őt, míg a második számnál még egy kis közös éneklésre is rábírta a résztvevőket. A lemez hazai megjelenésére több mint egy évet kellett várni – mondta el Geszti Margit, a Sony BMG Magyarország ügyvezető igazgatója –, Beát ugyanis előbb egy francia kiadó szerződtette. Az énekesnő az új lemeze anyagán azzal a Stuart Bruce producerrel dolgozott együtt, aki például a híres gitártrió (John McLaughlin–Paco de Lucia–Al Di Meola) vagy Nusrath Fateh Ali Khan számos albumának létrejöttében közreműködött.

Palya Bea kiemelte, hogy igazán jó csapat áll mögötte, s külön megemlítette a közös munkát a bolgár Theodossi Spassovval, aki világhírű fúvós, kavalon játszik. Mint mondta, a fúvósokat érzi a legközelebb a saját „hangszeréhez” – mert azokat is a lélegzet hozza működésbe.

Burucs Tímea