Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Minden eddiginél több út újul meg jövőre

Az őszi időszakban több mint 200 millió forint jut kátyúzásra, nagyfelületű aszfaltozásra, járdaépítésre, illetve támfalak és lépcsők felújítására a kerületben. Jövőre az önkormányzat az utóbbi évekhez képest nagyságrendekkel több pénzt szán az utak rekonstrukciójára.

Közbeszerzési eljárás keretében az útfenntartási feladatokra a Vianova Zrt., az öt utat érintő nagyfelületű aszfaltfelújítások elvégzésére a Hódút Kft. kapott megbízást – tájékoztatta Lovas Pál alpolgármester a Hegyvidéki Útfejlesztési Testület tagjait a novemberi ülésükön. A kátyúzás mellett járda-, támfal- és szegélyépítéseket, korlát-, illetve lépcsőfelújításokat magában foglaló fenntartási munkákra nettó 85 millió forintot költ az önkormányzat.

Összesen nettó 83 millió forintba kerül a Vöröskő utca, a Művész út és a Tarpatak utca teljes, míg a Zirzen Janka és a Tamási Áron utca egy részének rekonstrukciója. A cél az, hogy egy-egy útszakasz teljes egészében készüljön el, azaz az aszfaltozással egy időben valósuljon meg a szegély és a járda kijavítása, illetve újjáépítése.

A karbantartási munkák szinte a kerület teljes területét érintik, kátyúzásra a többi között az Árnyas, a Hegyhát, a Pethényi, a Melinda, az Ágnes és a Zalai úton, valamint a Csíz, a Pinty, a Szúnyog, a Bíró és a Diana utcában kell számítani. Megújul a járda a Mátyás király úton, a Galgóczy, a Hollósy Simon és a Szoboszlai utcában. Visszaépítik a korábban közműfektetés miatt felszedett térkő burkolatot a Böszörményi úton. Már elkészült a környék lakóinak korábban sok bosszúságot okozó Tállya utcai lépcső felújítása, amelyet immár biztonságosan használhatnak a közeli óvodába járó gyerekek. Szintén befejeződött a Tamási Áron utcai lépcső átépítése. Bár az érintett társasházak feladata lenne, az önkormányzat két balesetveszélyes támfalat is megerősít ugyanebben az utcában. Pótolják a parkolásgátló oszlopokat a Böszörményi úton, a Szoboszlai és a Hollósy Simon utcában.

A kivitelezőket még körültekintőbben választja ki az önkormányzat
A kivitelezőket még körültekintőbben választja ki az önkormányzat

Lovas Pál elmondta: az önkormányzat városgazdálkodási irodájának munkatársai napi rendszerességgel ellenőrzik a munkaterületeket, illetve feltérképezik a javításra váró útszakaszokat. Ebben számítanak az úttestület tagjainak segítségére, javaslataikat beépítik a felújítási tervekbe.

A Hegyvidéki Útfejlesztési Testület szerint javításra szorul a Tállya utca 16–18. előtti lépcsőrészlet, illetve szükséges az utca burkolatának megerősítése, mivel a tavalyi csatornafelújítást követően megsüllyedt az úttest közepe. Hiányoznak a parkolásgátló cölöpök a Hajnóczy utcai MÉH, illetve a 19-es számú ház előtt, így az autósok szabadon felparkolhatnak a bicikliútra. További forgalomtechnikai oszlopok kihelyezésére lenne szükség ahhoz, hogy a bicikliút elejét is teljesen elzárják az autók elől.

Korábban szó volt a Határőr út átépítéséről, amit támogatna a testület azzal, hogy az út szélén kialakított parkolósávot kockakővel burkolják. Pótolni kell a Városmajori Gimnázium előtti járdaszakasz burkolatát egészen a régi villamos-végállomásig. A Fodor utca 113. alatti telket tulajdonosa egy adásvétel nyomán nem tudja megközelíteni, ezért számára murvás bekötőút megépítését javasolja a testület. Az útburkolatok élettartamának meghosszabbítása érdekében bizonyos esetekben lehetőség lenne felületkezelésre, ezzel pénzt takaríthatna meg a kerület. Az alpolgármester jelezte, hogy a jövő évi munkák tervezésekor ezt a lehetőséget is figyelembe veszik.

Többen felvetették, hogy érdemes lenne színes útburkolati jeleket felfesteni, ami bizonyítottan alkalmas a közlekedési balesetek megelőzésére. Rendezésre vár a Diana utca 39. előtt hónapok óta „éktelenkedő” útfelbontás, illetve el kell távolítani az Óra út 16/a elé az úttestre szabálytalanul levert vasoszlopokat. A Denevér út átépítésével kapcsolatban Lovas Pál elmondta, hogy még mindig nem sikerült megegyezni a Fővárosi Temetkezési Vállalattal, ezért egyelőre nincs mód az út kiszélesítésére, illetve kitérők létesítésére.

A testület szerint az egyirányúvá tett Pagony utcában már nincs szükség fekvőrendőrökre, a Tempo30 övezetek ráadásul nem minden esetben alkalmasak a forgalom csillapítására. Az alpolgármester ugyanakkor arra emlékeztetett, hogy a forgalomcsillapító eszközök kihelyezését, illetve eltávolítását a környék lakóinaktöbbsége írásban kérheti.

Várhatóan decemberben zárulnak le a következő másfél-két évben esedékes fenntartási és felújítási munkákra nemrégiben meghirdetett közbeszerzések. A kivitelezőket az eddiginél is körültekintőbben választja ki az önkormányzat, ugyanis az utóbbi évekhez képest nagyságrendekkel több pénzt szán az utak rekonstrukciójára.

A két pályázaton legkedvezőbb árat ajánló három-három cég a konkrét munkákat immár zártkörű pályázatok keretében nyerheti el. Ezzel lényegesen lerövidül a kiválasztás folyamata, hiszen nem kell minden egyes felújításra külön közbeszerzési eljárást meghirdetni.

A munkák összehangolásáról már megkezdődtek az egyeztetések a fővárossal és a közműcégekkel. Ennek alapján biztosnak tűnik, hogy a főváros felújítja a Tornalja és a Bürök utcát, valamint a Németvölgyi út felső részét. Ezzel egy időben a hegyvidéki önkormányzat teljes szélességében újraaszfaltozza és megerősíti a Németvölgyi út kerületi kezelésben lévő szakaszát.

Hegyvidék nyolcvanhat lépcsőjének legalább kétharmada szorul kisebb-nagyobb rekonstrukcióra. Az önkormányzat tervei szerint az elkövetkező két évben valamennyi lépcsőt felújítják. Az ehhez szükséges felmérések már elkészültek, a munkák felügyeletével egy hasonló területen már komoly gyakorlatot szerző szakembert bíznak meg.

mm.