Sikeres az okmányirodai posta

 Az okmányiroda fejlesztésének köszönhetően mostantól már helyben is befizethetőek az egyes ügyek eljárási díjai. Az önkormányzat jelentős anyagi terhet vállalt a postai szolgáltatás biztosítása érdekében: új ügyfélvárót alakítottak ki, ahol külön pultnál foglalkoznak a csekkbefizetésekkel.
 
Korábban, amennyiben egy ügyfélnek eljárási illetéket kellett lerónia az okmányirodán, csak úgy tehette meg, ha az ügyintézőktől kért csekkel elsétált valamelyik postahivatalba, ott hosszabb-rövidebb várakozás után befizette a pénzt, majd visszabandukolt az önkormányzatba, ahol ismételt várakozást követően benyújthatta a szükséges iratokkal együtt a befizetést igazoló szelvényét. Ez a rendszer a XII. kerületben 2005- től – amikor is a legtöbb ügytípusban áttértek az illetékbélyeg használatról a csekkes befizetésre – tavaly augusztusig működött így. Ekkor, a Magyar Postával kötött megállapodás alapján, a hegyvidéki önkormányzat megteremtette annak a lehetőségét, hogy a csekkeket a polgármesteri hivatal alagsori szintjén működő ügyfélszolgálati irodában is be lehessen fizetni. Bár az okmányiroda és az ügyfélszolgálat egy épületben található, azonban külön utcai bejáratuk van, ezért egy apró kerülő még mindig maradt azoknak, akik csekkbefizetéssel együtt járó hatósági ügy miatt keresték fel a hivatalt. Január 21-e óta viszont már ezt a kis kitérőt sem kell megtenni, az okmányirodába telepítették ugyanis a postai szolgáltatást. Papp Etelkától, az okmányiroda vezetőjétől megtudtuk: a napokban lezajlott átépítések során ügyfélvárót alakítottak ki, és egy csekkbefizetésekre szolgáló ablakot nyitottak. Ezáltal közvetlenül az ügyintézési sorszám kihúzása után, az ügyfélváróban elintézhető a csekkbe- fizetés, így felesleges kerülőktől és várakozási időtől szabadulhatnak meg a kerületi polgárok. Naponta átlagosan 200-250 befizetés történik, de – még az ügyfélszolgálati irodai helyszínen – előfordult az is, hogy 380-an keresték fel egy nap a postai ablakot. Ugyan a postai szolgáltatás biztosítása érdekében az okmányirodának külön munkatársat kell foglalkoztatnia, az ezzel együtt járó többletkiadást ellensúlyozza, hogy a befizetések után jutalékot kap az önkormányzat a Magyar Postától. Az okmányiroda vezetője külön kiemelte, köszönet illeti a Magyar Posta Zrt. vezetésének pozitív hozzáállását, amely lehetővé tette a „Posta Partner” pont létesítését. A nyitás óta kitűnő az együttműködés a társaság és az önkormányzat között. Amikor az újonnan kialakított postapultnál jártunk, senkinek sem kellett egy-két percnél tovább várakozni a befizetésre. Az okmányirodai ügye kapcsán épp csekket fizető Simonyi Péterné érdeklődésünkre elmondta: kellemes meglepetés a számára, hogy már nem szükséges elmennie a postára. Mint fogalmazott, nagy könnyebbség ez neki, mert nehezére esik a járás, és sok időt elvett volna a külön út. Egy általunk Megszólított fiatalember, Fehér Zoltán is örvendetesnek nevezte a postai szolgáltatás bevezetését. Közölte: régóta szükség volt már arra, hogy az okmányirodában is lehessen csekket fizetni, hiszen a legésszerűbb megoldás az, ha egy üggyel kapcsolatban mindent helyben lehet intézni.

 
Az Okmányiroda nyitva tartása

Az okmányiroda ügyfélfogadási rendje:
 
2008. február 1-jétől átmenetileg az alábbiak szerint módosul:

hétfő: 13.00–20.00,
kedd: 8.00–
12.00, 12.30–16.00,
szerda:
8.00–12.00, 12.30–16.00,
csütörtök:
zárva,
péntek: 8.00–12.00.
 
Az okmányiroda ügyfélfogadási rendjén felül változatlanul megmarad a szerdai napokra vonatkozó előzetes bejelentkezés lehetősége a személyi okmányok (útlevél, személyazonosító igazolvány, jogosítvány) ügyintézésére. Bejelentkezni telefonon (224-5916) vagy személyesen az ügyfélszolgálati csoport munkatársainál lehet.