Szokatlan nézőpont - Kőszegi Gábor fotói

Kőszegi Gábor immár huszonnyolc esztendeje a Színművészeti Egyetem világosítója. Gyermekkora óta hódol rovargyűjtési és fotózási szenvedélyének, mármár tudományos igényességgel vadássza a különféle jazzlemezeket, valamint a hatvanas-hetvenes évek blues- és progresszív zenei korongjait. Újabban könyveket ír, nemrégiben jelent meg magánkiadásban a Négy évszak és az ötödik című kötete.
Legújabb fotótárlatán lakóhelyének, a XII. kerületnek kis szeletét mutatja be. Kőszegi Gábor kiállítási anyagai mindig szigorú koncepció szerint születnek. Számára az adott felvétel csupán egy eszköz a sok közül arra, hogy kifejezze gondolatait. A teljes mondanivaló megértéséhez a képek előre meghatározott sorrendjének, valamint a címeknek és szöveges betéteknek az elemzése is szükségeltetik, tehát minden tényezőnek jelentése van. Mostani kiállításán a Hegyvidék Fotókör tagja legnagyobb részben a MOM-Parkot mutatja be, annak is legfőképpen az építészeti oldalát. Az alkotások érdekes, szokatlan perspektívákból tárják a nézők elé a különfél részleteket, a szét- és összetartó vonalakat, az izgalmas belső világításokat, tükröződéseket. A szépen komponált felvételeket szemlélve meginog az ember: talán nem is annyira csúnya ez a bevásárlóközpont, mint amilyennek elsőre látszik? Kőszegi Gábor objektívjén keresztül még a vandálok által megrongált térplasztika is építőelemmé válik. A tárlat kisebb részén kerületi szobrok fotói díszlenek. Persze ezek is az ő sajátos, sablonoktól mentes stílusában megörökítve, elhelyezve, híven illeszkedve az elénk tárt mottóban megfogalmazott gondolathoz: „Van egy olyan természet, amelyet lefényképezünk, amelyre újból és újból rácsodálkozunk, és aztán van egy olyan is, amelynek hétköznapjait esztétikai tartalommal akarjuk láttatni. Én is ebben mesterkedem.”

Kőszegi Gábor fotója