Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Intranet és ügyfélirányító

Mint azt már korábban megírtuk, több mint negyvenmillió forint európai uniós támogatást nyert a kerület a polgármesteri hivatal működését érintő fejlesztésekhez. A projekt legtöbb eleme már megvalósult.
Az Államreform Operatív Program pályázatán nyert 42 millió forint vissza nem térítendő európai uniós támogatásból a hegyvidéki önkormányzat vezetése elsősorban olyan beruházásokat kívánt megvalósítani, amelyek a polgármesteri hivatal korszerű és hatékony működését, az ügyintézés színvonalának emelését szolgálják. Az intranet bevezetése gördülékenyebbé teszi a hivatali dolgozók munkáját: a folyamatosan frissített rendszerben gyorsan és könnyen hozzáférhetők a munkatársak elérhetősége, humánpolitikai hírek, a polgármesteri hivatal belső újságjának letölthető változatai, valamint a hivatali belső szabályzatok. A belső informatikai rendszer emellett „háztérképet” tartalmaz és értekezletszervező funkciót is szolgáltat. Az intranet-portálon kialakították az informatikai hibabejelentéseket nyomon követő helpdesk rendszert is.
 
Az önkormányzat honlapját is fejlesztették: az arculatfrissítésen túl egyebek közt online eseménynaptárt, kérdőívet, valamint olvasói videofeltöltési lehetőséget biztosító modult vezettek be. Megvalósult a hivatali elektronikus iratkezelő-rendszer fejlesztése is: az ügyintézési határidő figyelésére, valamint az ügyintézői munka jobb kontrollját lehetővé tevő, ügykörök szerinti, irodánkénti, illetve ügyintézőnkénti statisztika készítésére szolgáló modulokat építettek be.
 
A közbeszerzési szabályzat megújításával a törvényi szabályozásnak megfelelő, valamint a környezettudatosabb és költséghatékonyabb beszerzési tevékenységet lehetővé tevő új utasítások készültek. A hivatal munkatársai tavasszal és nyár elején több képzésen is részt vettek. A vezetők számára szervezett, projektszemléletet erősítő képzést követően több mint száz ügyfélkapcsolati munkatárs volt jelen a kommunikációs és konfl iktuskezelési tréningen, valamint az e-ügyintézési továbbképzésen.
 
Annak érdekében, hogy a hegyvidéki polgárok jobban megismerjék a helyi ügyeket és az egyes ügycsoportokkal foglalkozó irodákat, egy 17 epizódból álló sorozatot készített és sugárzott a Hegyvidék Televízió. Az Önkormányzati Kalauz műsorai továbbra is hozzáférhetők a tévé honlapján.
 
Aki mostanában a polgármesteri hivatalban járt, a portán egy pultot és egy sorszámkiadó automatát, valamint a folyosókon LCD-televíziókat láthatott. Ezek az eszközök az ügyfélirányító-rendszer infrastruktúráját képezik. A rendszernek köszönhetően a jövőben kulturáltabb lesz a várakozás, és egyértelművé válik, hogy az adott ügytípust hol, kinél kell intézni, ezzel pedig elkerülhető az ügyfelek hivatalon belüli tanácstalan bolyongása.
 
A polgármesteri hivatal szervezetfejlesztése várhatóan még ebben az évben befejeződik.
 
V. Á.