Szorgalmas Tüskevár

Évek óta lehangoló látványt nyújtott a 90-es busz csillebérci megállója. A közeli Tüskevár iskola tanulói úgy döntöttek, felújítják a jobb sorsra érdemes buszvárót.

A 90-es autóbusz csillebérci megállója állapotának romlásában a gyerekeknek is szerepe volt, ezért kikérték a BKV beleegyezését, és a közlekedési vállalat feltételeit betartva újrafestették a felépítményt – mondta el Seff er Dávid, a Tüskevár iskola pedagógusa. Az eredetileg teljesen kék várót zöld színű betétekkel tették vidámabbá, valamint kicserélték az elhasználódott, helyenként foghíjas hullámpala tetőelemeket. A remények szerint a saját kezűleg felújított megállót a gyerekek sokkal inkább a magukénak érzik majd, megóvják a rongálóktól, és gondoskodnak a rendben tartásáról.

A csillebérci gyermektábor területén működő Tüskevár Általános Iskola, Szakiskola és Speciális Szakiskola elsősorban sajátos nevelési igényű gyermekeket fogad. Általában szakember ajánlását követően kerülnek oda, de vannak olyanok is, akiket szüleik íratnak be, mert úgy érzik, a kis létszámú osztályokban több idő jut csemetéik fejlesztésére. Általános iskolás kortól várják a jelentkezőket a Tüskevárban.

Az iskola tanulói a kifestett buszváró előtt
Az iskola tanulói a kifestett buszváró előtt

A későbbi pályaválasztást segíti, hogy az intézmény keretein belül az érettségi mellett informatikai és kertészeti OKJ-s tanfolyamok elvégzésére is lehetőség nyílik, míg a szakközépiskolában szakmát kapnak a gyerekek. Mindemellett kiemelt szerep jut az angol nyelvi képzésnek és a művészeti oktatásnak, illetve a relaxációs, a dráma-, az életviteli és a gyógytestnevelésfoglalkozásoknak. A diákok többsége hiperaktív, amit a „normál” iskolákban nehezen tolerálnak, de akad közöttük Aspergerszindrómás, diszlexiás, valamint tanulási vagy magatartási zavarral küzdő fiatal is.

Az iskola hangsúlyt helyez arra, hogy folyamatosan figyelemmel kísérje a tanulók fejlődését, és erről – ha szükséges, akár napi rendszerességgel – tájékoztassa a szülőket. Olyan befogadó környezetet igyekeznek kialakítani, ahol a gyerekek megtapasztalhatják erényeiket, egyúttal könnyebben elfogadják azt, hogy bizonyos helyzetekben az elvártnál gyengébben teljesítenek. Az intézmény támogatja a szülői kör önszerveződését, ennek érdekében évente négy alkalommal, az évszakokhoz igazodva családi napot tartanak, a nyári táborok mellett kirándulásokat, múzeum- és színházlátogatásokat szerveznek.

(m.)