Tesztelik az ügyfélirányító rendszert

A teljes hálózat beindítására még néhány hetet várni kell, az ügyfélszolgálaton azonban egyszerűsített üzemben már működik a polgármesteri hivatalban újonnan kiépített ügyfélirányító rendszer. A számítógépes vezérlésnek köszönhetően az épület folyosóin, illetve az ügyfélvárókban kihelyezett nagyméretű, színes LCDmonitorok az aktuális hívószámok mellett a várakozás becsült idejéről is tájékoztatják az ügyfeleket.

A hívószám alapú beléptető és ügyfélirányító rendszer lényege, hogy valós idejű kapcsolatot biztosít a polgármesteri hivatal bejáratainál kialakított regisztrációs pultok és az ügyfélforgalmat bonyolító irodák között. Ennek köszönhetően lerövidül a várakozás és az ügyintézés ideje egyaránt – mondta el lapunknak Kováts Balázs. Az önkormányzat informatikai szakemberének tájékoztatása szerint az egyelőre csak az ügyfélszolgálaton működő rendszer legnagyobb előnye, hogy kiküszöböli a felesleges sorszámkérést, hiszen a regisztrációs pultoknál a konkrét igények ismeretében adnak hívószámot az ügyfeleknek.

22_Page_02_Image_0002

A blankettán a többi között szerepel az iroda házon belüli elhelyezkedése (emelet és ajtó), valamint a várakozók száma, míg a folyosókra kihelyezett LCDmonitorokon további információkhoz juthatnak az ügyfelek. Ezeken a tervek szerint az éppen aktuális hívószámok mellett a várakozás becsült idejét is nyomon követhetik. Gyorsítja az ügyvitel menetét, hogy a regisztrációról, illetve a sorszám kiadásáról a számítógép üzenetet küld az érintett iroda munkatársának, akinek így lehetősége nyílik összeállítani az ügyintézéshez szükséges iratokat, vagy átadhatja az anyagot az üggyel korábban foglalkozó kollégájának.

A monitorok telepítése, a regisztrációs pultok kialakítása és a számítógépes hálózat kiépítése már befejeződött, jelenleg az ügyfélirányító tesztelése, finomhangolása zajlik. Kivétel ez alól az ügyfélszolgálat, ahol – a polgármesteri hivatalban elsőként – november eleje óta a napi munkarendnek megfelelően működik a rendszer.

(m.)