Útmutató a tantárgyfelosztáshoz

A tantárgyfelosztás az iskolák egyik legfontosabb szakmai, pénzügyi és munkaszervezési dokumentuma. Ennek helyes összeállításához ad útmutatót Bak Ferenc, az önkormányzat oktatási és közművelődési irodájának vezetője a napokban megjelent könyvében.
Egy adott tanévre szóló óratömeg felosztásakor az iskolaigazgatók igyekeznek szakmai szempontokat előtérbe helyezni, a fenntartók pedig megpróbálják mindehhez a pénzügyi forrásokat előteremteni. A szakmaiság és a finanszírozhatóság azonban nem mindig találkozik egymással. Ám ha a két fél együtt gondolkodik, bízik egymásban, az iskola belső működése átláthatóvá válik a fenntartó számára, akkor sokkal jobb eredményeket tudnak közösen, a gyerekek érdekében elérni.
 
Ezt vallja Bak Ferenc is, akinek a Tantárgyfelosztás című, jogszabályokat, kommentárokat, jogeseteket, tervezési mintákat egyaránt tartalmazó szakmai kiadványa a napokban jelent meg a Complex kiadó gondozásában. A kézikönyv bemutatóján az önkormányzat oktatási és közművelődési irodájának vezetője elmondta: fontos, hogy a tantárgyfelosztást korrektül állítsák össze az iskolák, mert a fenntartó csak így tud korrekt költségvetést készíteni hozzá. Egy-egy hibából az iskola vagy a fenntartó kárára akár milliós különbségek is adódhatnak.
 
A kerület oktatási intézményei már jó tíz éve egységes követelmények szerint dolgozzák ki munkaszervezési dokumentumukat, ami átláthatóvá teszi működésüket. Az országban azonban sok helyütt egyéni logikával, jelzésekkel, megoldásokkal, a törvények eltérő értelmezésével dolgoznak az iskolák, amivel nemcsak fenntartójuk dolgát, hanem saját életüket is megnehezítik.
 
z.