Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Verséneklők az Arany iskolában

Rendhagyó irodalomórát tartott a Radványi Balázs–Balog Péter–Borzsák Kamilla trió az Arany János Gimnáziumban. A tanórákon megismert költeményeket ezúttal énekelve, zenei kísérettel hallgathatták meg a fiatalok.
A verséneklésben valamennyi zenei műfaj békében megfér egymás mellett. Ezt bizonyította az Arany János Gimnáziumban fellépő együttes műsora is, amelyben a saját szerzeményű, lírai hangulatú dallamok mellett a latin ritmusok is helyet kaptak.
 
Radványi Balázs, a Kaláka együttes egyik alapítója a Hegyvidéknek elmondta: a verséneklés célja, hogy közelebb hozza az irodalmat a fiatalokhoz. A gyerekek ugyanis rendszerint szolgaian bemagolják a szövegeket, a zenei kíséret, az ének és a megszokottól eltérő előadásmód azonban segít megérteni, egyúttal memorizálni a költeményeket. A trió arra törekszik, hogy bebizonyítsa, verset tanulni örömmel is lehet.
 
verseneklok
A zenei trió könnyen énekelhető dallamokkal segíti a verstanulást
 
A Kossuth-díjas művész kiemelte, hogy a zenekar tolmácsolásában elsősorban az iskolában kötelező klasszikus, illetve modern magyar költők művei hangzanak el, a hangulat oldása érdekében pedig közös nyelvtörőre hívják a gyerekeket. A szépirodalmi szövegekhez maguk írják a zenét, a hangzásban a gitár mellett a fúvós hangszerek is szerepet kapnak. Fülbemászó, könnyen énekelhető dallamokban gondolkodnak, hogy a versszövegek már az előadás alatt rögzüljenek a hallgatóságban. Ezúttal az idei esztendő évfordulóihoz, illetve a nemzeti ünnepekhez kapcsolódva Arany János, József Attila, Petőfi Sándor és Tóth Krisztina legszebb verseiből nyújtottak át összeállítást.
 
Patkó Lajos iskolaigazgató arra hívta fel a figyelmet, hogy a jeles évfordulókhoz kapcsolódó rendhagyó tanórákon zenészek, írók, történészek segítségével elevenítik fel, teszik élővé az adott korszak szellemi örökségét. A Pesthidegkúti Dalnok Klub házigazdái immár másodszor látogattak el az iskolába, korábban az alsósoknak tartottak zenés-verses előadást.
 
(mm.)