Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Véget ért a Tengernyi Kaland

Az utóbbi évek legsikeresebb online oktató és ismeretterjesztő, úgynevezett alternatív valóságjátéka, a Tengernyi Kaland több mint tízezer gyermeket és felnőttet, iskolacsoportokat és baráti társaságokat ültetett le a számítógép elé. A díjátadó ünnepséget a Városmajori Gimnáziumban rendezték.

A huszonegyedik században a megfelelő digitális műveltség nélkül a minket körülvevő világ egy jelentős szelete elérhetetlenné válik. Ezért fontos minden olyan program, amely arra ösztönzi a gyerekeket, hogy kiaknázzák az internetben rejlő pozitív tudást – mondta Szebedy Tas iskolaigazgató a magyar fejlesztésű Tengernyi Kaland internetes játék eredményhirdetésén a Városmajori Gimnáziumban. Az igazgatóhoz hasonlóan vélekedett Pokorni Zoltán polgármester, de ő azt is hangsúlyozta, hogy meg kell találni az egyensúlyt a való élet és a számítógép között, hiszen a régi palatáblára ugyanolyan szükség van, mint a legmodernebb digitális eszközökre.Veget_ert_a_Tengernyi_KalandA kerület vezetője szerint a mindig a jövőbe tekintő egykori kultuszminiszter, Klebelsberg Kunó, ha ma élne, biztosan pártfogolná a Tengernyi Kalandot, hiszen ez egy olyan ismeretterjesztő, oktató játék, amely a helyes irányba tereli az internetet felfedező gyerekeket. A Microsoft Magyarország, a Nemzeti Tankönyvkiadó, az Egyszervolt.hu, valamint az Octopus Tengeri Régészeti Kutató Egyesület közös online vetélkedőjét közel ötvenezren kísérték figyelemmel a világhálón, így elmondható, a Tengernyi Kalandot tengernyi fiatal élte át.
A támogatók jóvoltából a legjobbak értékes nyereményekkel térhettek haza. Külön fair play díjat is átadtak, míg a legeredményesebb iskola egy digitális táblával gazdagodott.
Mint a Microsoft Magyarországot képviselő Merényi Ádám elmondta, cége azon fáradozik, hogy mindenki számára elérhetővé tegye a tanulást. Ebben segített a vetélkedő, amely két hónapon át tízezernél is több gyereket vont be a kaland, a valóság és a fikció csodákkal teli, inspiráló világába. A Nemzeti Tankönyvkiadót vezető Kis János Tamás úgy véli, a huszonöt fordulós játék bebizonyította, igenis lehet játszva tanulni a világhálón, míg Pintér R. Róbert, az Egyszervolt.hu főszerkesztője azt emelte ki, hogy a Tengernyi Kaland több ezer fiatal digitális tudását mélyítette el.

(m.)