Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez
Folytatodnak_az_utepitesek

Folytatódnak az útépítések

Márciusban újabb három kerületi közutat újít fel az önkormányzat. A tavalyról áthúzódó munkák befejezését követően a tavasszal további kilenc út burkolatrekonstrukciója kezdődik el.

Továbbra is stratégiai feladatának tekinti a kerületi úthálózat rekonstrukcióját a Hegyvidéki Önkormányzat. A kopóréteg átlagos élettartama a használat mértékétől függően tíz, legfeljebb tizenöt esztendő, azaz ideális esetben évente az úthálózat körülbelül tizedét kellene felújítani.
Hegyvidéken a folyamatosan csökkenő kormányzati támogatások, illetve a kerület számára kedvezőtlen forrásmegosztás ellenére jól haladnak az útépítések és -felújítások. Köszönhetően a költségvetésben elkülönített forrásoknak, a pályázati és a kommunális adóbevételeknek, tavaly az utak valamivel több mint hét százalékát sikerült felújítani. A számok nyelvén mindez azt jelenti, hogy az önkormányzat beruházásában az elmúlt évben összesen 11,3 kilométeren tizennyolc út rekonstrukciója valósult meg. A munka színvonalára jellemző, hogy garanciális javítást egyetlen esetben, a Felhő utcában rendelt el az önkormányzat.
A tervek szerint 2010-ben összesen tizenkét helyszínen indulnak meg a munkálatok. Április végéig teljes szélességben új kopóréteget kap az Ördögszikla út és a Szanatórium utca, valamint a Kútvölgyi lejtő. Szintén még tavasszal elkészül az Orbánhegyi út alsó szakasza, ahol ősszel kezdett hálózatfejlesztésbe a Vízművek. Ezt követi várhatóan már májusban nekikezdenek a Bíró utca, az Alkony, a Denevér és a Melinda út, az Agancs, a Bartha utca, illetve a Béla király út és a Susogó utca között a Diós árok felújításához. Utóbbi fejlesztéssel befejeződik a Diós árok teljes burkolatrekonstrukciója.
Szintén ebben az időszakban, az önkormányzat és a Vízművek közös kivitelezésében, jelentős fejlesztés kezdődik a Mártonvölgy utcában: a nagyfelületű felújítás keretében megoldják a csapadékelvezetést, több víznyelőt áthelyeznek, valamint támfalakat is építenek. Amennyiben a főváros befejezi a terület rendezését, elkezdődhet az Irhás árok rekonstrukciója, míg a konkrét kivitelezések mellett a Stromfeld Aurél úti csomópont tervezését is elkezdi az önkormányzat.

Parkolásgátló oszlopok

Különösen a nagyobb közlekedési csomópontok, átszállóhelyek környékén gyakori az utat szegélyező fák között, vagy más természetes és épített zöldsávokon hagyott autók látványa. A zömében kerületen kívülről érkező járművek tulajdonosait az sem zavarja, ha parkolás közben megsértik a fák törzsét, kidöntik a virágágyások fából készült kerítését, esetleg autójuk kerekével mély barázdákat hagynak a laza talajú gyepszőnyegen. Ezt az értelmetlen rombolást igyekszik megakadályozni az önkormányzat az új zöldfelület-rendeletében szabályozott tiltásokkal, illetve azzal, hogy tereptárgyakat telepítve megakadályozza a zöldfelületeken történő ingyenes parkolást. Fokozottan ellenőrzik a jövőben azokat a területeket, ahol a hegyvidéki utcakép nem teszi lehetővé fizikai akadályok létesítését. Ilyen például a Kútvölgyi lejtő, ahonnan nemrégiben elszállították az oda nem illő parkolásgátló sziklákat. A nagyméretű kövek várhatóan a Normafa parkoló virágágyásait védik majd a felelőtlen autósoktól. Fejlesztéseket tervez az önkormányzat a belső részeken is, elsőként a Stromfeld Aurél út két oldalára kerülnek alig fél méter magas, de a fizikai behatásoknak jobban ellenálló, új típusú, hajlított oszlopok. A parkolásgátlók kihelyezése előtt újrafüvesítik a fák közötti zöldsávot. A tervek szerint a Galántai utca 2–6. előtt is hasonló módszerrel szüntetik meg a szabálytalan parkolást.

 

Mm