Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez
Befejezodott_a_Kikelet_utca_aszfaltozasa

Befejeződött a Kikelet utca aszfaltozása

A közelmúltban három fontos kerületi útszakaszt adtak vissza a forgalomnak. A Kikelet, a Bíró és a Szoboszlai utcában az útpálya teljes felületét újraaszfaltozták. Befejeződött a Szent János Kórház előtti terület rendezése, a parkolóhoz vezető utat mindkét oldalon átépítették.

Két részletben újult meg az utóbbi években egymást érő építkezéseket kiszolgáló megnövekedett teherautó-forgalmat nehezen viselő Kikelet utca. Még tavaly készült el a Béla király út felőli szakasz mart aszfaltozása, amit a megfelelő tömörség elérését követően idén nyáron szilárd burkolattal láttak el. Néhány hete megtörtént a középső szakasz felújítása is, itt a felület nyolcvan százaléka végleges aszfaltburkolatot kapott, a fennmaradó részekre zúzott köves mart aszfalt került. Az útfelület felújításával egy időben mindkét oldalon kiépült a korábban rengeteg gondot okozó csapadékvíz elvezetésére is alkalmas útpadka.
Átadták a forgalomnak a Szent János Kórház előtt tavaly átépített parkolóhoz csatlakozó bekötőutakat, ezzel lezárult a terület rehabilitációja. Teljes egészében megújult az utóbbi esztendőkben nagymértékben elkátyúsodott Bíró utca útpályája, a 350 méteres szakaszon a parkolás megkönnyítése érdekében a hasított kőből készült szegélyt is lesüllyesztették, valamint újrafestették a burkolati jeleket. Visszakapták az autósok a Szoboszlai utcát, ahol a kopóréteg cseréjekor egy húsz méter hosszú, a szomszédos társasházhoz vezető járdát is kiépítettek, valamint szilárd burkolattal látták el gyalogjáró mellett futó földutat.
Jelenleg is tart a Diós árok rekonstrukciójának befejező üteme a Susogó utca és a Béla király út között. Már beépítették az új szegélyköveket és a csapadékvíz-elvezetőket, az aszfaltozással várhatóan szeptember végére készül el a kivitelező. A beruházás ezzel nem fejeződik be, jövőre ugyanis sebességcsillapító padkák kerülnek a teljes hosszában felújított útszakaszra. A fekvőrendőrök telepítésére azért van szükség, mert a tapasztalatok szerint a jó minőségű, meredek hegyvidéki utakon jelentősen megnő az áthaladó autók átlagsebessége, ami komoly baleseti kockázatot jelent a gyalogosok, valamint a szabályosan közlekedő járművezetők számára.

(M.)