Bankkartyaval_az_okmanyirodan

Bankkártyával az okmányirodán

A kormány célkitűzései közé tartozik az illetékek és igazgatási szolgáltatási díjak elektronikus úton történő megfizetésének minél szélesebb körű biztosítása. A Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala most újabb bankkártya-elfogadó terminálokat épített ki a XII. kerületi okmányirodában.
– Két évvel ezelőtt három pultnál tettük lehetővé a bankkártyás fizetést – tájékoztatta lapunkat Bálint Erika irodavezető. – A mostani fejlesztés nyomán újabb hat terminálhoz jutottunk hozzá, így július tizenötödike óta már mindegyik okmányirodai munkaállomáson igénybe vehető az elektronikus fizetési lehetőség.
Minden belföldi és külföldi kibocsátású Mastercard, Maestro, Visa, Electron és American Express kártyát elfogadnak az okmányirodán. A kártyahasználat vásárlásnak minősül, így az ügyfeleket nem terheli tranzakciós díj.
Továbbra is lehetőség van csekkel fizetni. Az ügyintézés során mindenki szabadon dönthet arról, hogy postai készpénz-átutalási megbízással, azaz „sárga csekkel”, vagy bankkártyával kívánja rendezni az eljárással kapcsolatos díjakat, illetékeket.
Az elmúlt években a Hegyvidéki Önkormányzat közreműködésével több olyan szolgáltatás jelent meg az okmányirodán, amely a kerületiek kényelmesebb és gyorsabb ügyintézését szolgálja. Ezek közé tartozik az irodában működtetett „Posta Partner” pont, ahol az ügyintézéssel kapcsolatos csekkeket lehet befizetni, és ilyen a hegyvidéki lakosok számára biztosított időpont-foglalási lehetőség is: az itt lakók hétfői, szerdai és pénteki napokra útlevél, személyi igazolvány, vezetői engedély és gépjárműokmányok ügyintézésére előzetesen bejelentkezhetnek és időpontot kérhetnek személyesen az önkormányzat ügyfélszolgálatán, vagy telefonon, a 224-59-93-as számon.
A hosszabb hétfői nyitva tartást is az ügyfelek érdekében vezették be. Ezen a napon este nyolckor zár az iroda, hogy azok is el tudják intézni hivatalos ügyeiket, akiknek erre napközben nincs lehetőségük.

z.