Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez
Sikossagmentesites

Síkosságmentesítés: segít az önkormányzat

A hamarosan beköszöntő havas időszak jelentős többletfeladatokat ró a lakóközösségekre, hiszen a fővárosban a járdák többségének síkosságmentesítése, valamint a hó eltakarítása a háztulajdonosok, házgondnokok, illetve a házkezelők feladata. Ajánlatos betartani a szabályokat, a balesetmentesítés elmulasztásából származó károkért ugyanis minden esetben az ingatlan tulajdonosa vagy használója felel.

A hatályos 8/1994. (VIII. 1.) számú fővárosi rendelet értelmében az ingatlan tulajdonosa (kezelője, használója) köteles gondoskodni az ingatlana előtti járda, valamint a járda és a kocsiút közötti, kiépített vagy kiépítetlen terület hóeltakarításáról és síkosságmentesítéséről. Más a helyzet a burkolt közutak, az ingatlanokhoz nem csatlakozó burkolt járdák (közjárdák), a kiemelt közcélú zöldterületek, továbbá az ezek körüli és az ezeken átvezető szilárd és burkolatlan gyalogjárók, sétányok, az aluljárókból kivezető lépcsők és rámpák, a közlépcsők, valamint a nem magántulajdonú ingatlan előtt futó kerékpárutak esetében – ezeket télen is a Fővárosi Közterület-fenntartó és a Főkert Zrt. takarítja.
Az üzletek előtti járdaszakaszok csúszásmentességét nyitvatartási időben a bolt tulajdonosának vagy használójának kell biztosítania, minden más időpontban azonban a (társas)ház dolga a jég- és hómentesítés. A rendelet kimondja, hogy az ingatlan tulajdonosa (kezelője, használója) kézi tisztítással naponta legkésőbb reggel 8 óráig köteles elvégezni a takarítást; ha napközben ismét jegesedik vagy havas lesz a járda, meg kell ismételni a síkosságmentesítést.
A Hegyvidéki Közterület-felügyelet a gyalogosok biztonsága érdekében szigorúan ellenőrzi a járdák téli tisztítását. Amennyiben hiányosságot tapasztal, első alkalommal írásban – a postaládába bedobott nyomtatványon – figyelmezteti a lakókat, ha ez nem jár eredménnyel, megindítja a szabálysértési eljárást – mondta el lapunknak Dávid Gábor, a közterület-felügyelet vezetője.
A bírság összege akár a több tízezer forintot is elérheti, ezért érdemes eleget tenni a felszólításnak. Annál is inkább, mert a síkosságmentesítés elmulasztása miatt előforduló balesetek károsultjai jogos kártérítési igénnyel léphetnek fel a takarítási kötelezettségét megszegő személlyel vagy szervezettel szemben, ami akár milliós kiadást is jelenthet a lakóközösség számára. A feladatok elvégzéséhez az önkormányzat az előző évekhez hasonlóan idén is kedvezményes árú kvarchomok biztosításával járul hozzá, a huszonöt kilós zsákokba csomagolt síkosságmentesítő anyagot a beszerzési ár feléért – bruttó 250 forintos áron – vásárolhatják meg a kerületi polgárok.
Az igényelt mennyiségű kvarchomok a HÁGO Kft. Bürök utca 77–87. alatti telephelyén vehető át. A maximális mennyiség 25 zsák lehet társasházanként. A fizetés a helyszínen készpénzben történik. Árukiadás: november 28-tól december 2-ig munkanapokon 8.00–16.00, pénteken 8.00–13.00 óráig, december 2. után minden hétfőn 8.00–16.00 óráig. További információk: 224-5900/320-as mellék.

m.