Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez
Tovabb_fejlodik_az_online_ugyfelszolgalat

Tovább fejlődik az online ügyfélszolgálat

Az ügyfelek igényeihez igazodva jövő évtől már okmányirodai ügyekben is tájékoztatást lehet kérni a Hegyvidéki Önkormányzat internetes ügyfélszolgálatán. A www.hegyvidek.hu/etl weboldalon jelenleg is többtucatnyi ügytípusban kaphatunk szóban, képben vagy írásban azonnali válaszokat élőben a polgármesteri hivatal munkatársaitól.

A hazai önkormányzatok közül elsőként a XII. kerület indította el az ETL (End of The Line) elnevezésű élő internetes ügyfélszolgálatát. A nyár közepe óta működő egyedülálló szolgáltatás lényege, hogy az ügyfelek kép- és hangkapcsolatot létesíthetnek otthonról az egyes szakirodák munkatársaival, azaz anélkül teremthetnek személyes kontaktust az ügyintézőkkel, hogy be kellene menniük a polgármesteri hivatalba.
„Ezzel a fejlesztéssel új kommunikációs csatornát nyitottunk meg az itt élőkhöz” – mondta Váczi János alpolgármester, aki úgy látja, egyre nagyobb az igény a korszerű, elektronikus ügyintézési formákra. Manapság teljesen általánossá vált az internethasználat, így nagyon sokan szeretik a számítógépen keresztül, gyorsan és kényelmesen intézni ügyeiket. Kiemelte: a szolgáltatás használata ingyenes, nem kell hozzá regisztrálni, programokat letölteni – elegendő egy mikrofon és egy fejhallgató, vagy hangszóró, és már indulhat is a beszélgetés, miután a www.hegyvidek.hu/etl oldalon rákattintottunk az „Élő ügyfélszolgálat” feliratú hívógombra. Az ügyintézőkkel nemcsak élőszóban, hanem chat, azaz azonnali üzenetek formájában is folytathatunk párbeszédet.
Az irodák operátoraitól számtalan kérdésben kérhető általános tájékoztatás a honlapon megjelölt időpontokban. Gottfriedné dr. Tusor Gabriella, a kerület jegyzője példaként említette, hogy lakcímrendezési, birtokvédelmi, hagyatéki, gyámhatósági, házasságkötési, anyakönyvi témákkal kapcsolatban az általános igazgatási iroda ügyintézője ad felvilágosítást. A helyi adók bevallásának, befizetésének szabályairól, a tartozások rendezéséről az adóigazgatási irodánál kaphatunk azonnali válaszokat, míg a környezetvédelmi, hulladékgazdálkodási rendelkezésekről a városgazdálkodási iroda tud naprakész információkkal szolgálni.
Az ügyintézők abban is segíteni tudnak, hogy az önkormányzat honlapján megtaláljuk a szükséges tájékoztató anyagokat, nyomtatványokat. A navigáláshoz igénybe vehetjük az úgynevezett képernyőmegosztás-funkciót is, melynek során az operátor helyettünk nyitja meg a böngészőnkben, a www.hegyvidek.hu címen azt az oldalt, amelyikre szükségünk van.
A jegyző arról számolt be, hogy az építésigazgatási, valamint a vagyongazdálkodási iroda januártól már nem kapcsolódik az online rendszerhez, a tapasztalatok ugyanis azt mutatták, hogy ezeket a szakirodákat szinte kizárólag folyamatban lévő, egyéni ügyek miatt keresik, ezek intézésére pedig adatvédelmi okok miatt egyelőre nincs mód. Az ügyfelek igényei alapján ugyanakkor az általános igazgatási, az adóigazgatási, valamint a városgazdálkodási iroda fogadóórái mellett 2012. január 16-tól az okmányiroda is elérhető lesz heti 17 órában az internetes ügyfélszolgálaton keresztül.

z.