Epulnek_a_fekvorendorok

Épülnek a fekvőrendőrök

Készül a télre az önkormányzat, a HÁGO Kft. szeptemberben megkezdte a kerület lépcsőinek állagmegóvó javítását, illetve balesetmentesítését. Szintbe hozták a pihenők kövezetét, lefestették és pótolták a hiányzó korlátokat, újrafugázták a felületi réseket, valamint kijavították a letört lépcsőfokokat.
A karbantartás összesen tizenhárom lépcsőt és lépcsőjárdát érint, a többi között a Csorna utcai, valamint a Csiga, a Sólyom, a Diana és a Denevér lépcsőn végeztek el kisebb-nagyobb javításokat – mondta el lapunknak Kovács Lajos alpolgármester. Ezzel nem fejeződnek be a munkálatok, hiszen az önkormányzat jövőre szeretné az összes lépcsőt legalább karbantartás szintjén felújítani, míg több helyszínen átépítésekre is számítani lehet.
Folytatódik a kátyúzás, októberben a tervek szerint a Magas út, az Agárdi út, a Béla király út, a Kissvábhegyi út, a Kiss János altábornagy utca, a Tállya utca és a Csörsz utca úthibáit tüntetik el. „A környéken élők kifejezett kérésére pollereket helyezünk ki a Nógrádi utca CBA előtti szakaszán, ami a remények szerint véglegesen megoldja az itt tapasztalható parkolási anomáliákat. Már elkezdődött a járdarekonstrukció a Kékgolyó és a Városmajor utcában, ezeken kívül pedig több helyen várható ötven-nyolcvan folyóméternyi szakaszok rendbetétele” – sorolta a közeljövő fejlesztéseit az alpolgármester.
Bár az önkormányzat inkább sávszűkítéssel vagy a negyvenöt fokos parkolók kialakításával küzd a ki nem kényszerített átmenő forgalom ellen, még az ősszel három sebességcsökkentő borda kerül a harmincas övezetbe tartozó Diós árokba, míg a Csörsz utca–Avar utca-kereszteződés közelében egy nagy felületű fekvőrendőrt építenek. Erre a fejlesztésre a gyalogosok biztonságának növelése érdekében van szükség, ugyanis a Hegyalja út felől érkező autósok az egyébként csendes Csörsz utcát menekülőútként használják, a közeli buszmegállóhoz igyekvő, a parkon keresztülhaladó gyalogosok pedig emiatt fokozott veszélynek vannak kitéve. A fekvőrendőrt úgy alakítják ki, hogy a megemelt rámpa egyben gyalogátkelőhelyként is szolgáljon.

(m.)