Sebessegkorlatozas_az_erdokben

Sebességkorlátozás az erdőkben

Az utóbbi hetekben négy komolyabb biciklisbaleset történt a Budapest környéki erdei utakon, október elsején egy középkorú férfi Szentendre közelében kerékpározás közben vesztette életét. A további tragédiák megelőzése érdekében a Pilisi Parkerdő Zrt. mindenkit arra kér, tartsa be az erdei kerékpározás szabályait, vegye komolyan a sebességkorlátozásokat.

A figyelemfelhívó kampányok, illetve a kihelyezett tiltó táblák ellenére a kerékpárosok egy része még mindig önkényesen értelmezi az erdei biciklizés szabályait. Elsősorban a sebességkorlátozásokat hagyják figyelmen kívül, és a megengedettnél lényegesen gyorsabban próbálnak meg haladni a kiszámíthatatlan nyomvonalú, kanyargós erdei utakon.
A felelőtlen száguldozás pedig könnyen tragédiához vezethet. Szeptember végén és október elején négy súlyos balesethez kellett riasztani a mentőket: három esetben zúzódásokkal és törésekkel megúszták a kalandot a biciklisek, október elsején azonban a Szentendrei Erdészet területén eddig tisztázatlan körülmények között egy kerékpáros férfi életét vesztette.
Lomniczi Gergely arról tájékoztatta lapunkat, hogy az erdészeti utakat nem nagy sebességre tervezték, ezért használatuk fokozott figyelmet igényel. „A mintegy száznyolcvan kilométer hosszú, kerékpárosok előtt megnyitott utakon szigorú szabályok érvényesek, ezek közül a legfontosabb a harminc kilométer per órás sebességkorlátozás” – hívta fel a figyelmet a Pilisi Parkerdő Zrt. szóvivője.
A kerékpározásra kijelölt erdészeti magánutak elsősorban azért veszélyesek, mert bármikor szembejöhet egy faanyagszállító teherautó, vagy más munkagép. Az útszakaszok biciklivel kizárólag 8 és 18 óra között, saját felelősségre használhatók, a megengedett legnagyobb sebesség pedig mindenhol harminc kilométer óránként.
Az erdei kerékpárutak kék, piros és zöld jelzésűek lehetnek, a kék a kevésbé edzett biciklisek számára is könnyen teljesíthető, a piros azonban már komolyabb tapasztalatot és erőnlétet kíván. A zöld jelzés a gerincúthoz kapcsolódó utakat jelöli, azok nehézségétől függetlenül. Ezeken az útvonalakon kívül kerékpározni nemcsak tilos, de veszélyes is lehet.

Ám.