Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Hegyvideki_tavlatok_Aradon

Hegyvidéki távlatok Aradon

Közel másfél évtizede működik az önkormányzat fenntartásában a Hegyvidéki Nemzetközi Művésztelep, amelyen rendszeresen részt vesznek határon túl élő magyar alkotók. Az aradi művészek már nemcsak vendégként, hanem vendéglátóként is jelen vannak a művésztelep életében, 2010 júniusában ugyanis városuk adott bemutatkozási lehetőséget a hegyvidéki alkotóműhely résztvevőinek. A meghívást a kerület tavaly novemberben viszonozta, az önkormányzat folyosógalériáján aradi alkotók műveit mutatták be.
Arad városa most ismét hegyvidéki művészek munkáit állította ki. A Hegyvidéki távlatok címmel nyílt tárlaton a városrész hangulatai jelennek meg különböző perspektívákban: Füzes Gergely a csendes kiskerti életet mutatja be, míg Breznay András (aki nemcsak fest, hanem a művésztelepet vezeti, emellett a kiállítás kurátori feladatait is ellátja) a nagyvárosi közegből ragad ki egy-egy jellemző épületet madártávlatból. A mikro- és makrokozmosz szembeállításával, különös véleményalkotással találkozhatunk Galambos Tamásnál, akárcsak Pálos Anna alkotásaiban – nála azonban a közel–távol érzésvilága pszichológiai, emberi vonatkozásban tűnik elő. A távlatokat Pató Károly tágítja ki leginkább, aki a fák kérgeinek mikrokozmoszától a földgolyón álló kakasig jut el a végletek érzékeltetésében.
„Ők öten egymástól nagyon különböző stílusban alkotó emberek, így a tárlattal ízelítőt tudunk adni a hegyvidéki képzőművészek munkájának sokszínűségéből” – mondta Fonti Krisztina alpolgármester az aradi kiállítás megnyitóünnepségén. Az önkormányzat képviselője kiemelte, hogy Arad és a Hegyvidék között intenzív kulturális kapcsolat alakult ki, nem csak a képzőművészet terén: november 10-én az Aradi Kamaraszínház társulata vendégszerepel a megújult MOM Kulturális Központban.
Az oktatási területen is megindult a szakmai együttműködés. Nemrégiben a hegyvidéki iskolaigazgatók ellátogattak az aradi Csiky Gergely Főgimnáziumba, hogy megismerkedjenek az ott zajló magyar nyelvű oktató-nevelő munkával, és megalapozzák a diákok közti, határokon átívelő cserekapcsolatokat.

z.