Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez
Ovoda_-_iskola_hete

Óvoda–iskola hete

Ötödik alkalommal szervezte meg a Hunniareg Pedagógiai Intézet az „Óvoda-iskola hete” című programsorozatot. A hegyvidéki óvodákban és az általános iskolák első évfolyamain megtartott foglalkozásokon olyan ismeretekhez jutottak a szakemberek, amelyek hozzájárulhatnak az óvoda–iskola átmenet még inkább zökkenőmentessé tételéhez.
A Németvölgyi Általános Iskolában a matematika, míg a Virányos Általános Iskolában az olvasástanítás gyakorlatával ismerkedtek meg az óvodapedagógusok – tájékoztatta lapunkat a Süni Óvodákat vezető Kovács Zsuzsa. A Hunniareg Pedagógiai Intézet óvodai szaktanácsadója elmondta, hogy az első osztályos gyerekek láthatóan nagy kedvvel és – ami legalább ennyire fontos – sikeresen oldották meg a feladatokat. „A tanítók az óvodai nevelést szem előtt tartva igyekeztek megtartani a játékosságot, miközben a követelményeknek megfelelő kompetenciák fejlesztését is megvalósították” – hangsúlyozta a szaktanácsadó.
A Zölderdő Óvodában – a nagy érdeklődésre való tekintettel – két logopédiai csoport munkájában vehettek részt a XII. kerületi tanítók és az óvodapedagógusok. A vizuális és auditív érzékelések, a figyelem, az emlékezet és a gondolkodás fejlesztését, valamint a beszédritmus kialakításának lehetőségeit mutatták be az óvónők, akik a víz világnapjához kapcsolódva különféle játékos kísérleteket végeztek el a gyerekekkel. Ilyen volt a többi között a hangok felismerése, vagy a szájról olvasás, amik kiválóan szolgálják a verbális emlékezet erősítését.
Szintén a „víz volt az úr” a Zugliget Óvodában, ahol a kis- és nagycsoportosok gyakorlati foglalkozások keretében ismerhették meg a folyadék tulajdonságait. A „Varázsfazék műhelyben” gyógyvizet kóstoltak, a „Kommunikációs műhelyben” képeket válogattak a vízi élőlényekről és a vízi sportokról, míg a babakonyhában teát főztek.
Kovács Zsuzsa szerint a programsorozat elérte a célját, a tanítók megtapasztalhatták, milyen kompetenciák alakulnak ki a hat-hét éves gyerekeknél, illetve milyen játékos módszereket és eszközöket alkalmaznak az óvodákban. Gyarapodott az óvópedagógusok ismeretanyaga is, akik az iskolai tanulás, tanítás módszereibe nyerhettek bepillantást.

em.