Leptunk_hogy_ne_lepjunk_bele

Léptünk, hogy „ne lépjünk bele”

Díjat nyert a kutyapiszoktól mentes Hegyvidék érdekében indított kampány, amelynek során száz új, egyedi gyűjtőkukát helyeztek ki a XII. kerületben. A több szakaszból álló, látványos elemeket tartalmazó akció kidolgozására az önkormányzat az ACG Reklámügynökséget kérte fel, s most a Kreatív kommunikációs szaklap idei versenyén „Az év kampánya” lett, valamint elnyerte a „Prizma Kreatív PR díj 2012”-t.

– Mi ez a díj, és mivel sikerült kiérdemelni? – kérdeztük Blaskó Nikolettet, a cég ügyvezető igazgatóját.

– A minden évben megrendezett rangos szakmai versenyen a legjobb hazai kommunikációs terveket és ügynökségeket jutalmazzák. Idén minden eddiginél erősebb mezőny indult a díjakért, hatvanhét pályamunka közül a miénk lett az év legjobbja, és a „Közintézmények PR-projektjei” kategóriában is megkapta az első helyezést. A „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele!” kampányt kitalálni és megvalósítani igazi szakmai kihívás volt. Igyekeztünk valóban figyelemfelkeltő üzenetet megfogalmazni, és azt minél több kommunikációs eszköz segítségével eljuttatni a kerület lakóihoz. Fontos volt, hogy az itt élők is kifejezhessék véleményüket és javaslataikat. A kampány egy közérdekű problémára keresett megoldást a társadalmi szemléletformáláson keresztül.

– Van a díjnak egyéb hozadéka a dicsőségen kívül? – érdeklődtünk Váczi János alpolgármestertől.

– A szemléletformálás. A kampány célja, hogy meggyőzzük a kutyatartókat: ne csak saját kedvencük iránt vállaljanak felelősséget, hanem közös környezetünk, köztereink és embertársaink iránt is. A probléma kezelésére a kampányt megelőző közvélemény-kutatás szerint is erős társadalmi igény volt, és az, hogy a kreatív kommunikációs stratégiát kitaláló ACG Reklámügynökség megnyerte ezt a díjat, bizonyítja, sikerült jól megfogni a problémát. Ez a díj ismét ráirányítja a figyelmet a kampányra, és úgy gondolom, ha ennek következtében tíz kutyatartóból nem négy, hanem hat szedi fel kutyája után a piszkot, az alátámasztja a kezdeményezés jelentőségét és eredményességét.

– A sikeres kampány, az eddigi eredmények nem valósulhattak volna meg a nagyszerű csapatmunka nélkül – kapcsolódott be a beszélgetésbe Szabó Krisztina, az önkormányzat kommunikációs vezetője. – Az ACG Reklámügynökség kreatív, digitális és PR-szakemberei, valamint az önkormányzat kommunikációs csapata mellett a kampány sikeres megvalósítását segítette az elkötelezett szponzori kör. Az anyagi támogatáson túl nagy örömünkre szolgált, hogy sikerült megnyernünk olyan ismert embereket, mint Árpa Attila, Bede-Fazekas Anna, Csiszár Jenő, Kolovratnik Krisztián, Monspart Sarolta, Nagy Judit, Németh Juci, Novák Péter és Taróczy Balázs, akik nemcsak nevüket adták a kezdeményezéshez, hanem aktívan részt is vettek a megvalósításban. A kampány befejezése után az önkormányzat által készített közvélemény-kutatás is azt igazolja, az emberek szerint szükség volt arra, hogy lépjünk a probléma megoldásáért. Ennek módját a megkérdezettek érdekesnek, jónak tartották, és szerették a kampány kommunikációs eszközeit, például a talpragacsokat, az ötletes plakátokat, a „kutya-WC”-ajtókat és a kukák dizájnját is. Bár a kampány lezárult, tervezzük az üzenet folyamatos felfrissítését és a kutyapiszokgyűjtő kukák számának bővítését. Bízunk benne, hogy a díj elnyerése nem a végét jelenti a programnak, hanem a folytatását.

-li-