Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez
ETL banner v2.2

Az okmányirodával bővült az internetes ügyfélszolgálat

Az ügyfelek igényei alapján tovább bővült a Hegyvidéki Önkormányzat élő internetes ügyfélszolgálata. Január 16-tól az önkormányzat honlapján keresztül már az okmányiroda munkatársai is elérhetők heti tizenhét órában.

A hazai önkormányzatok közül elsőként a XII. kerület indította el az ETL (End-of-The-Line) elnevezésű, élő internetes ügyfélszolgálatát. A tavaly nyár óta működő egyedülálló szolgáltatás lényege, hogy az ügyfelek a számítógépükön kép- és hangkapcsolatot létesíthetnek otthonról az egyes szakirodák munkatársaival, akik a beszélgetés közben akár a szükséges nyomtatványokat, tájékoztató anyagokat is el tudják küldeni e-mailben. Sőt, a böngészőmegosztás funkció bekapcsolása esetén akár abban is segíteni tudnak, hogy a hívó fél képernyőjén az önkormányzat honlapjáról az az oldal jelenjen meg, amelyikre szükség lehet az ügyintézés során.
„A hívások száma december óta jelentősen megnövekedett, egyre több hegyvidéki polgár fedezi fel magának az új szolgáltatás előnyeit” – mondta el Váczi János. Az alpolgármester szerint az élő internetes kapcsolat sokkal kényelmesebb és gyorsabb annál, mintha be kellene menni a polgármesteri hivatalba, ugyanakkor egy telefonbeszélgetéshez képest személyesebb és szélesebb körű tájékoztatást tesz lehetővé. Úgy vélte, különösen előnyös a szolgáltatás a nehezen közlekedő idősek, betegek, az otthonukhoz kötött kismamák számára, vagy azoknak, akik nem tudnak elszabadulni a munka mellől, internetezésre viszont van lehetőségük.
Váczi János kiemelte, hogy a rendszer használata nagyon egyszerű, és nem szükséges hozzá külön szoftvert letölteni vagy telepíteni. Elég az önkormányzat honlapjának (www.hegyvidek.hu) nyitó oldalán, vagy a www.hegyvidek.hu/etl oldalon az „élő ügyfélszolgálat” képre kattintani, és máris elkezdhetünk beszélgetni az éppen elérhető iroda ügyintézőjével, akit látni és hallani is lehet. A hangminőség szempontjából az a legjobb, ha egy mikrofonos fejhallgatót (headsetet) használunk, de külön mikrofonnal, illetve fejhallgatóval vagy hangszóróval is létrehozhatjuk a kapcsolatot. Webkamerára nincs szükség, bennünket ugyanis nem láthat a hivatali dolgozó.
A hegyvidékiek igényeihez igazodva 2012. január 16. óta az okmányiroda is elérhető heti tizenhét órában az online ügyfélszolgálaton keresztül, így például a személyi okmányok, a lakcímigazolvány, a járműokiratok vagy a vállalkozói igazolványok kiadásával, cseréjével, pótlásával kapcsolatban az interneten is feltehetjük kérdéseinket. Változatlanul megtalálhatjuk az ETL-en az általános igazgatási iroda munkatársait, akik egyebek közt lakcímrendezési, birtokvédelmi, hagyatéki, gyámhatósági, házasságkötési, anyakönyvi témákban adnak felvilágosítást.
Ugyanígy az adóigazgatási irodát is kereshetjük a helyi adók bevallásának, befizetésének szabályaival kapcsolatosan, míg a közterületi munkavégzést, parkolást, illetve környezetvédelmet érintő rendelkezésekről a városgazdálkodási iroda szolgál naprakész információkkal. Érdemes tudni, hogy az internetes ügyfélszolgálaton csak általános tájékoztatásra van mód, a folyamatban lévő egyéni ügyekről adatvédelmi okok miatt nem adhatnak információkat.

z.