Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

A_MOM_Parke_a_legkedveltebb_garazs

A MOM Parké a legkedveltebb garázs

Örökzöld téma a parkolás, és nem csupán a Hegyvidéken. A köztereken valósággal harcolnak az autósok a helyekért, miközben a parkolóházak, mélygarázsok, ideértve a nagy bevásárlóközpontok garázsait is, szinte üresen konganak. Vannak azért biztató jelek: a parkonet.com, a Magyar Parkolási Szövetség honlapja által rendezett közönségszavazás alapján 2011-ben a legkedveltebb garázs a MOM Parké volt.

Az üzemeltetők rengeteget tehetnek, és egyre többet tesznek is azért, hogy az autósokat a föld alá csábítsák. Legalábbis a Hegyvidéken ez a helyzet – állítja Kocsis Ferenc, a Magyar Parkolási Szövetség titkára.
„Az alapvető probléma az, hogy a parkolás egy szolgáltatástermék, és mint ilyet, ezt is a piacra kell vinni, el kell adni. Erre azonban a garázsüzemeltetők nagy része még mindig nincs felkészülve. Sokan várják, hogy az autósok majd maguktól bemennek a garázsba, ám ezt nem teszik meg. Aki vezet, nem szeretné komplikálni az életét, a parkolást mindenki a lehető leghatékonyabban akarja megoldani: ott áll meg, ahová megy, és mindegy, hogy tél vagy nyár van” – mondja Kocsis Ferenc.
Mégis, mi lehet a megoldás? Csak az ár a lényeg, vagy az autósok teljesen másképp gondolkodnak? – tesszük fel a kérdést Csukás Csongornak, a MOM Park üzemeltetéséért felelős cég, a BNP Paribas Real Estate Magyarország vezérigazgatójának.
„Az ár szinte egyáltalán nem számít, hiszen olcsóbbak vagyunk, mint a köztéri parkolás. Mint minden szolgáltatásnál, itt is a minőség a fontos, ha az üzemeltető képes rendszerben gondolkodni, az ügyfelet emberszámba venni. A parkolást ugyanis nem lehet raktározni, a mai órákat nem lehet holnap eladni. Nálunk, a MOM Parkban például egy exkluzív bevásárlóközpont üzemeltetésén van a fókusz, így nem tolerálható, hogy a garázs imázsa lehúzza a plázáét. A MOM Park sokféle díjat megnyert már, egyfajta »dizájner plázává« kezd válni itt, a Hegyvidék kapujában. Az autóval érkező vásárlók első – és utolsó – benyomása pedig éppen az, amit a garázsban átélnek. Egy örömteli vásárlás élményét a parkolás élménye nem teheti tönkre!” – vallja Csukás Csongor.
„A garázsok tartós emberi tartózkodásra alkalmatlan létesítmények, nem azért építettük őket, hogy abban éljünk, viszont eltöltünk bennük némi időt, és ez idő alatt benyomásokat szerzünk” – egészíti ki az elhangzottakat Kocsis Ferenc. A minőség menedzselése ezeknek a benyomásoknak a kitalálását, tudatos irányítását és mérését jelenti. Az imázs formálásának eszköze külföldön is kettős: a parkolási létesítmény megjelenése és az üzemeltetés minősége egyaránt fontos.
Az Európai Parkolási Szövetségnek kidolgozott auditálási rendszere van, ami kiterjed a világításra, a garázs be- és kijáratának állapotára, a parkoló belső terére, a gyalogos közlekedési utakra, a liftekre és lépcsőházakra, a biztonságra, a könnyű tájékozódásra – azaz a használati komfortra és a környezettudatosságra is. A parkolóhelyek felett világító helyfoglaltságjelzők már távolról navigálják az autóst. A színes falak és a színes padló szintén a tájékozódást segítik. A jól megvilágított beltér növeli a biztonságot.
Az automatáknál az érme mellett bankjeggyel, bankkártyával, klubkártyával, mobillal is lehet fizetni. A lopások visszaszorítása érdekében a rendszámfelismerő rendszer által szkennelt rendszám a parkolójegyre is rákerül. Kihajtásnál magától nyílik a sorompó.
Mindezek alapján itthon is könnyen megállapítható, melyik garázs minősége jobb vagy rosszabb az átlagnál. A parkonet.com weboldal által rendezett közönségszavazás alapján 2011-ben a legkedveltebb garázs a MOM Parké volt. Az eredményben az is közrejátszhatott, hogy a szavazás egybeesett az „Év honlapja” versennyel, amelyben a bevásárlóközpont több díjat is nyert.

Nyirő Norbert