Jardaepites_az_Irhas_arokban

Járdaépítés az Irhás árokban

A beruházó főváros ígérete szerint június közepéig befejeződik az Irhás árok tavaly megkezdett átépítése. A „Dél-budapesti régió vízrendezése” uniós kiemelt projekt keretében javarészben már elkészült a nyílt esővíz-elvezető béléscsövezése, illetve mintegy 240 méter hosszú szakaszon az árok lefedése. A fejlesztéshez kapcsolódva a szomszédos XII. és XI. kerületi önkormányzat járdaépítéssel teszi biztonságossá a gyalogos közlekedést.

Hosszan tartó előkészületek után az elmúlt évben megkezdődött az Irhás árok régóta várt átépítése. A „Dél-budapesti régió vízrendezése” uniós program részeként, az Új Magyarország Fejlesztési Terv Regionális Fejlesztés Operatív Program (ROP) forrásainak felhasználásával, a főváros megbízásából a Pulzus Zrt. felújítja a balesetveszélyes vízelvezető árkot. A munkálatok ütemtervét többször módosították, a befejezés legutolsó – vélhetően immár végleges – határideje június közepe.
Eddig kell elkészülnie a mederrendezésnek, valamint a Törökbálinti út és Kakukkhegyi út között az árok lefedésének – tájékoztatta lapunkat Kovács Lajos. Az alpolgármester elmondta, hogy ezután az érintett közterületeket felerészben kezelő Hegyvidék és Újbuda önkormányzata azonnal hozzálát a járda kialakításához.
„Az önkormányzat régóta szerette volna rendezni a járdakérdést az Irhás árokban, azonban erre a nyitott vízelvezető miatt nem volt lehetőség. Most végre minden feltétel adott a beruházás elindításához, így legkésőbb a nyári iskolai szünet végéig az útszakasz teljes hosszában biztonságossá tesszük a gyalogos közlekedést” – tette hozzá Kovács Lajos, aki arra is emlékeztetett, hogy a főváros akkori vezetésének késlekedése miatt elmaradt járdaépítésnek köszönhetően az elmúlt években nyolc közlekedési baleset történt – az egyik sérült a négy méter mély árokba zuhant – az egyébként babakocsival és kerekes székkel is járhatónak jelzett, túraútvonalként számon tartott közúton.
A nyár folyamán két szakasz készül el, az Irhás köz és az Adorján út között egyelőre egy visszabontható járda épül, míg az Ördögorom lejtőtől a Törökbálinti útig a meglévő ideiglenes gyalogjárót véglegesítik. Ennek részeként helyére kerülnek a szegélyek, kiépül a szükséges rézsűmegtámasztó rendszer, valamint a zöldterületek rendezése is megtörténik. A munkálatokra a két kerület összesen mintegy 30 millió forintot fordít, aminek eredményeképpen gyakorlatilag az Irhás árok teljes hosszában elkészül az úttesttől elkülönített járda.
A biztonságos gyalogjáró létesítése mellett, az árok lefedését követően, az úttest kiszélesítése is napirenden van. Az elképzelések szerint az egyes szakaszokon alig három-, négyméteres útpályát úgy alakítanák át, hogy az egymással szemben közlekedő járművek kényelmesen elférjenek egymás mellett. Az alpolgármester reményei szerint a két kerület és a főváros együttműködésével az arra járó turisták, biciklisek és az ott élők számára egyaránt biztonságosan használható közterület jön létre az Irhás árokban.

Ma.