Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

A_kormany_tamogatja_a_hegyvideki_beruhazasokat1

A kormány támogatja a hegyvidéki beruházásokat

Ez év tavaszán fogadták el a közösségi közlekedésről szóló törvényt, aminek a megvalósítása 6-7 millió utas életét könnyíti meg Magyarországon. A hazai közlekedési fejlesztések ma túlnyomórészt európai uniós támogatással történnek. Mivel az ezekre fordítható összegek jelentős részét a jelenlegi uniós támogatási ciklusban 2010-ig lekötötték, ezért most már csak a keretbe „visszacsorgó” pénzeket tudják felhasználni. Az újabb, nagyszabású beruházási tervek kivitelezését így a következő, 2014-től 2020-ig tartó támogatási ciklusra ütemezik.
Minderről Fónagy János, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára, a közösségi közlekedés átalakításáért felelős kormánybiztos beszélt néhány napja a MOM Kulturális Központban. A kormány képviselői ugyanis szeretnék bemutatni az embereknek az elmúlt két évben végzett kormányzati munkát, illetve a megvalósítás előtt álló terveket – e célból látogatott el a Hegyvidékre a kormánybiztos.
Fónagy János elmondta, hogy a kormány támogatja a Hegyvidéket érintő fővárosi beruházási terveket, a fogaskerekű vasút vonalának meghosszabbítását éppúgy, mint a Széll Kálmán tér átépítését. Említést tett a Déli pályaudvarról is, amelynek fejlesztését a minisztérium szintén fontosnak tartja, hiszen meglehetősen rossz állapotban van.A_kormany_tamogatja_a_hegyvideki_beruhazasokat2
Mint kiderült, a vasútállomás korszerűsítése kapcsán többféle terv verseng egymással. Vannak elképzelések egy vasúti körgyűrűről, ami felszámolná a Déli fejpályaudvar-jellegét, de számos érv szól a jelenlegi funkció megőrzése mellett is. „Én a fejpályaudvar megőrzését támogatom” – árulta el a kormánybiztos, aki annak a véleményének is hangot adott, miszerint a Déli pályaudvar és a Széll Kálmán tér fejlesztését együtt kell kezelni, hiszen a két csomópont szerves kapcsolatban áll egymással.

sz.