Uj_orarendben_az_online_ugyfelszolgalat

Új órarendben az online ügyfélszolgálat

A hazai önkormányzatok közül elsőként a XII. kerület indította el az ETL (End of The Line) elnevezésű élő internetes ügyfélszolgálatát, amelynek mintájára ma már a főváros más kerületeiben, illetve több vidéki településen is bevezették az online ügyfélfogadást. Immár másfél éve működik egyre növekvő népszerűséggel a Hegyvidéki Önkormányzat kényelmi szolgáltatása, aminek lényege, hogy az ügyfelek a számítógépükön kép- és hangkapcsolatot létesíthetnek otthonról az egyes szakirodák munkatársaival, akik a beszélgetés közben akár a szükséges nyomtatványokat, ügyleírásokat is el tudják küldeni a rendszeren keresztül.

Az internetes ügyintézés különösen vonzó télen, rossz időben, amikor senkinek sincs kedve otthonról kimozdulni, de máskor is előnyös mindazok számára, akik nem tudnak időt szakítani arra, hogy tájékozódás céljából felkeressék a polgármesteri hivatalt.
A szolgáltatás használata ingyenes és rendkívül egyszerű, nem kell hozzá külön szoftvert letölteni vagy telepíteni. Elég az önkormányzat honlapjának (www.hegyvidek.hu) nyitó oldalán, vagy a www.hegyvidek.hu/etl oldalon az „élő ügyfélszolgálat” képre kattintani, és máris elkezdhetünk beszélgetni az éppen elérhető iroda ügyintézőjével, akit látni és hallani is lehet.
A hangminőség szempontjából az a legjobb, ha egy mikrofonos fejhallgatót (headsetet) használunk, de külön mikrofonnal, illetve fejhallgatóval vagy hangszóróval is létrehozhatjuk a kapcsolatot. Webkamerára nincs szükség, bennünket ugyanis nem láthat a hivatali dolgozó.
Az önkormányzat internetes ügyfélszolgálata ebben az esztendőben új órarendben fogadja a látogatókat: január eleje óta egyszerűbben megjegyezhető időbeosztásban, péntek kivételével minden hétköznap 9 és 11 óra között zajlik az online ügyfélfogadás. Hétfőn a polgármesteri hivatal ügyfélszolgálata kereshető, amely a többi között hivatalos beadványok, kérelmek, pályázati anyagok átvételével, tulajdoni lap- és térképmásolatok megrendelésével, illetve talált tárgyak kiadásával foglalkozik.
Kedden az általános igazgatási iroda munkatársai érhetők el, akik lakcímrendezési, birtokvédelmi, hagyatéki, házasságkötési, valamint anyakönyvi, állampolgársági témákban adnak felvilágosítást. Szerdán a városgazdálkodási iroda várja a közutak, közterületek használatával, állapotával kapcsolatos kérdéseket, észrevételeket, csütörtökön pedig az adóigazgatási irodától kérhetünk tájékoztatást a helyi adók bevallásának, befizetésének szabályairól.
Noha az okmányirodával tavaly még fel lehetett venni a kapcsolatot az ETL-en keresztül, idén erre már nincs lehetőség, január 1-jétől ugyanis néhány feladat az önkormányzatoktól átkerült az államhoz. Így az okmányiroda – amely új helyre költözött – a területileg illetékes kormányhivatal kerületi hivatalának irányítása alá tartozik.
Érdemes tudni, hogy az internetes ügyfélszolgálaton csak általános tájékoztatásra van mód, a folyamatban lévő egyéni ügyekről adatvédelmi okok miatt nem adhatnak információkat. Abban ugyanakkor tudnak segíteni az ügyintézők, hogy az önkormányzat honlapján megtaláljuk a szükséges tájékoztató anyagokat, de akár azonnal, online elküldenek számunkra formanyomtatványokat, információs anyagokat. A navigáláshoz igénybe vehetjük az úgynevezett képernyőmegosztás-funkciót is, melynek során az operátor helyettünk nyitja meg a böngészőnkben, a www.hegyvidek.hu címen azt az oldalt, amelyikre szükségünk van.

z.

Újabb intézmények az interneten

A hegyvidékiek igényeihez igazodva újabb intézményeknek készített önálló honlapot az önkormányzat: ezentúl a Svábhegyi Bölcsőde (www.svabhegyibolcsode.hu), a XII. kerületi Nevelési Tanácsadó (www.nevelesitanacsado12.hu), valamint a Gazdasági Ellátó Szolgálat (www.gesz12.hu) is elérhető az interneten. Hamarosan a Krisztinavárosi Bölcsőde, valamint a Hegyvidéki Egyesített Gondozási Központ saját honlapja is elkészül.