Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Szazotven_hegyvideki_kutyapiszokgyujto

Százötven hegyvidéki kutyapiszokgyűjtő

Hosszú távon is sikeresnek bizonyult a Hegyvidéki Önkormányzat által tavaly elindított „Lépjünk, hogy ne lépjünk bele!” elnevezésű, társadalmi célú kampány, amely a felelős kutyatartás, ezen belül a kutyaürülék összeszedésének fontosságára hívta fel a figyelmet. A kerületben élők kéréseit is figyelembe véve az idén októberben további ötven helyszínen helyeztek ki messziről is könnyen felismerhető, zacskóadagolóval ellátott dizájnkukákat.

A program részeként 2012 tavaszán száz új, speciális kialakítású kutyapiszokgyűjtő szemetesedény került ki a közterületekre.
A kerületben élők kéréseit is figyelembe véve az idén októberben további ötven helyszínen helyeztek ki messziről is könnyen felismerhető, zacskóadagolóval ellátott dizájnkukákat. Az egyedi kialakítású gyűjtőedény megtervezésére a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem formatervező szakos diákjait kérte fel a Hegyvidéki Önkormányzat. A győztes pályamunkát kitalálója, Kőrös Benedek kifejezetten a XII. kerület számára tervezte, különlegessége, hogy csak a zacskóba rakott kutyagumit lehet beledobni, ennél nagyobb szemét ugyanis nem fér át a csigavonalat formázó nyíláson.
Erre hívta fel a figyelmet Pokorni Zoltán polgármester is, aki a százötvenedik kutyapiszokgyűjtőt Váczi János alpolgármesterrel közösen szerelte fel a Szendrő és Nógrádi utca sarkán. Mint kiemelte, a program és az új tárolók jól vizsgáztak, hiszen az eltelt egy év alatt érezhetően javult a közterületek tisztasága.
„A kutyásokban korábban is megvolt a tisztaság, a rend iránti igény, mi csak annyit teszünk, hogy biztosítjuk a kulturált és higiénikus feltételeket a kutyapiszok feltakarításához – mondta a polgármester. – Szándékosan olyan gyűjtőedényt választottunk, amibe más szemetet nem lehet beledobni, korábban ugyanis rendre előfordult, hogy a kutyapiszokgyűjtő szemetesedényeket műanyag flakonokkal rakták tele.”
Az önkormányzat programja külföldi szakemberek tetszését is elnyerte. Ezt bizonyítja, hogy az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (EACA) reklámszakmai versenyén, a „Lokális és regionális hatóságok” kategóriában a hegyvidéki kezdeményezés két világméretű kampánnyal együtt első helyezést ért el. A két másik kampány olyan hírességeket vonultatott fel, mint Angelina Jolie, vagy az FC Barcelona sztárfocistái.

(k.)