Ovodai_tehetseggondozas

Óvodai tehetséggondozás

Hiánypótló, az iskola és óvoda közti átmenetet is segítő tehetséggondozó programot indított a Mackós Óvoda az iskola előtt álló gyerekek számára. A műhelyrendszerű foglalkozásokat az ebéd utáni pihenőidőben tartják, olyankor ugyanis a nagyok már nem alszanak, így hasznosan tölthetik el a rendelkezésre álló pluszidőt.
„A gyerekek érdeklődési körüknek megfelelően, valamint az óvodapedagógusok ajánlására két témakört dolgozhatnak fel a gondolkodó, a drámapedagógia, a kerület értékeit bemutató és a környezeti nevelést célzó madarászovi műhelyek közül – mondta el lapunknak Pósch Mária óvodavezető. – Valamennyi programot úgy állítottuk össze, hogy élményszerűen támogassa az iskolára való felkészülést, és azonnal hasznosítható ismereteket nyújtson.”
A madarászovi a környezettudatosságot, a természetvédelmet és az állatok tiszteletét helyezte előtérbe. Házhoz jött a szakképzett madarász, aki tojásokat mutatott, vetítéseket szervezett, míg az óvónők játékokkal segítették az új ismeretek feldolgozását.
A gondolkodó műhelyben a képességek, valamint a pszichikus funkciók erősítése volt a cél. Ehhez járult hozzá az együttműködés és a közös gondolkodás hangsúlyozása, amikre nagy szüksége lesz a gyerekeknek az iskolában.
Elsősorban a társas kapcsolatok és a szociális készségek fejlesztését segítette a drámapedagógia műhely. Az óvodások kirándultak, városnéző sétákat tettek a kerület értékeit bemutató műhely programjában, amit a Hegyvidéki Helytörténeti Gyűjtemény múzeumpedagógiai foglalkozása tett teljessé. A résztvevők a többi között ellátogattak Nemes Nagy Ágnes és Lengyel Balázs emléktáblájához, s versben örökítették meg élményeiket.

sm.