Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Tehetségek országos szemléje

Átadták a megbízatást a magyar tehetség új nagyköveteinek, kiosztották a Tehetségek Szolgálatáért életműdíjakat és az idei év felfedezettjeit is köszöntötték a MOM Művelődési Központban rendezett Országos Tehetségnapon. Az esemény védnöke Herczeg Anita, a köztársasági elnök felesége volt.
Ötödik alkalommal rendezte meg a MATEHETSZ a tehetségnapot, amelyet mindig Bartók Béla születésnapjához (március 25.) időzítenek. Nemcsak a díjátadó vonzotta a közönséget a MOM-ba, hanem a hét műhelyből álló tehetséglabirintus is, amelyben ki-ki próbára tehette magát.
„A tehetséggondozás maga a pedagógia” – mondta köszöntőjében Hoffmann Rózsa köznevelésért felelős államtitkár, aki kijelentette, ebben Magyarország az élen jár, hiszen az Európai Unióban mi vezettük be a tehetségnapot. Az idei felfedezetteknek Csermely Péter akadémikus gratulált az eseményen.
„Az idén huszonöt diákot tüntettünk ki a »Felfedezettjeink« címmel. Ők nemcsak ajándékot, elismerést és médiatámogatást kapnak, de ötven- és százötvenezer forint közötti értékben ösztöndíjat is – mondta el lapunknak Bajor Péter, a MATEHETSZ elnöke. – A Tehetségek Szolgálatáért díjjal pedagógusokat jutalmaztunk, és három új tehetségnagykövetet is választottunk, akik a tehetséggondozást mint nemzeti ügyet képviselik szerte a világon. Ebben az évben Alexander Brody, Polgár Judit és Somlai Fischer Ádám vállalta ezt a tisztséget.”
A Tehetséghidak Program igazi hungarikum, több mint 1100 Tehetségpont hálózza be az egész Kárpát-medencét. Ezek a csomópontok, amelyek lehetnek alapítványok, köznevelési intézmények vagy tanodák, kapcsolatban állnak a MATEHETSZ szervezetével, amely nekik hirdeti meg a pályázatait, és tőlük várja, hogy tehetséges gyerekeket delegáljanak az ország minden pontjáról.
Az Európai Unió által támogatott Tehetséghidak Program a Tehetségpontok helyi munkáját is finanszírozza bármely területen, az eszközvásárlástól a terepgyakorlaton át a versenyekre felkészítő szakkörig. „Az általunk kiválasztott huszonöt tehetséges diáknak innentől kezdve gondját viseljük. Mentorokat keresünk nekik, médiamegjelenést biztosítunk számukra, fizetjük a szabadidős tevékenységüket, kommunikációs képzést adunk nekik, igyekszünk nem elengedni a kezüket a későbbiekben sem – mondta Bajor Péter. – Próbálunk az intellektuálisan tudományos tehetségekre fókuszálni, mert az ő munkájuk nem annyira evidens a társadalom számára, és a tevékenységük támogatási struktúrája sem olyan fejlett, ezért mi elsősorban őket állítjuk a középpontba.”

Juhász Zsófia