Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Tamogatas_a_szemeszetnek2

Támogatás a szemészetnek

A látássérült betegek tájékozódását megkönnyítő automatikus hangbehívó rendszert alakítottak ki a Szent János Kórház szemészeti osztályán. A rendszer kiépítésének költségeit a Hegyvidéki Önkormányzat állta.

Két évvel ezelőtt a szemészeti osztállyal közös folyosóra került a szemészeti járóbeteg-szakrendelő a Szent János Kórházban. Az intézkedés nagy előnye, hogy minden szakrendelő szinte azonnal hozzáfér a nem, vagy nehezen mobilizálható műszerparkhoz, a betegeknek pedig nem kell a különböző szemészeti vizsgálatok helyszínét keresve a kórház épületei között bolyonganiuk.
A hosszú folyosós váróban azonban mindeddig nehezen tájékozódtak a látássérültek, ezért az önkormányzat támogatásával, a szemészet működéséhez kapcsolódó Dr. Palich-Szántó Olga Alapítványnak nyújtott pénzügyi segítséggel hangbehívó rendszert építettek ki az osztályon – ezt adták át a napokban Kovács Lajos alpolgármester, valamint a kórház és az osztály vezetőinek jelenlétében.Tamogatas_a_szemeszetnek1„Négy rendelő és két speciális szakambulancia működik az osztályunkon. Naponta átlagosan száznegyven beteg keresi fel rendeléseinket, többségük délelőtt érkezik, így ebben az időszakban sokszor meglehetősen zűrzavaros állapotok uralkodtak a váróban” – mondta el az osztályvezető főorvos. Dr. Gombos Katalin kiemelte, hogy az új behívó rendszer – amely nemcsak hanggal, hanem nagyméretű kijelzőkkel is segíti a betegek tájékozódását – speciálisan az osztály igényeihez igazodik, ráadásul a fejlesztését a piaci ár töredékéért, mindössze 250 ezer forintért vállalta egy cég.
Kovács Lajos alpolgármester hangsúlyozta: a Hegyvidéki Önkormányzat elkötelezett abban, hogy a Szent János Kórház – amely a budai régióban mintegy félmillió embert lát el, egyben a XII. kerületben élők szakrendelőjeként működik – fejlődni tudjon. Évek óta támogatják az ellátások színvonalának javítását, s ennek érdekében a jövőben is szoros együttműködésre törekszenek az egészségügyi intézménnyel.

d.