Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

A_feny_napja_vilagito_karkotokkel

A „Fény Napja” világító karkötőkkel

Miért fontos a fény? Milyen az élet fény nélkül? Honnan származik a természetes fény? Hogyan készülhet kizárólag a fény segítségével fénykép? A többi között ezekre a kérdésekre is választ kaphattak a Gennaro Verolino Általános Iskola, Készségfejlesztő Speciális Szakiskola és Kollégium diákjai a „Fény Napja” elnevezésű rendezvényen. Az iskola csatlakozott a Magyar Tudományos Akadémia kezdeményezéséhez, amely a Fény Nemzetközi Éve alkalmából a fény tudományban, oktatásban, technológiában, a művészetekben és a mindennapi élet szinte minden területén betöltött kiemelkedően fontos szerepére hívja fel a figyelmet.
Ammerné Nagymihály Emília igazgató elmondta, igyekeztek olyan programokat szervezni, amelyek segítségével a gyógypedagógiai oktatási intézménybe járó, különleges bánásmódot igénylő, sajátos nevelési igényű gyerekek könnyebben megértik a fény fogalmát. A megvalósítás nagy része két fotós végzettséggel is rendelkező pedagógus, Nesztinger Szilárd és Ammer Orsolya érdeme, az ő kreativitásuk és technikai tudásuk is kellett ahhoz, hogy valóban sokszínű legyen a KLIK XII. kerületi tankerülete támogatásával megrendezett projektnap.
A rövid megnyitót követően az októberben meghirdetett „Színezd újra a Koleszt!” című rajzpályázat eredményhirdetését tartották meg. Az iskola szinte minden tanulója részt vett a pályázaton, a közel hetven alkotást kivétel nélkül kiállították az aulában. Az öttagú szakmai zsűri öt szakiskolás és egy általános iskolás diák munkáját díjazta. A legjobbnak ítélt rajzokat egy speciális eljárás, a fényfestés segítségével sötétedés után a kollégium falára vetítették ki.
A fénnyel és a látással kapcsolatos kérdések szerepeltek a kvízjátékban, a helyesen válaszolók petákokat kaptak. Az erre az alkalomra készített helyi fizetőeszközökkel játékokat és édességet lehetett vásárolni a büfében. A forgószínpadszerűen kialakított fénypontokon a vállalkozó kedvűek tovább gyarapíthatták petákjaik számát. A játék során sok más mellett kiderült, hogyan lehet elektromos áram nélkül, alternatív megoldásokkal világítani, milyen érzés bekötött szemmel kitapogatni az egyébként ismerős tárgyakat, mivel lehet fénylenyomatot készíteni, és mire jó egy igazi plazmagömb.
Természetesen nem maradhatott el a zene és a tánc sem. A fénydiszkóban mindenki felvette az előzőleg kiosztott és az iskola közösségének összetartozását szimbolizáló világító karkötőket.

mm.