Uj_gondolkodasfejleszto_modszer_az_ovodakban

Új gondolkodásfejlesztő módszer az óvodákban

Gondolkodás- és készségfejlesztés, tehetséggondozás, interaktivitás, sikerélmény – egyebek mellett ezeket kínálja a 4.4 Gondolkodásfejlesztési Program, amelyet bemutató foglalkozásokon próbálhattak ki a hegyvidéki óvodások. A mozgásos feladatok és táblás játékok segítségével a gyerekek megtanulhatják, hogyan lehet tudatosan játszani.

Az elmúlt években számos oktatási-nevelési – az állatok védelmét, az egészséges táplálkozást, a zenét vagy épp a mindennapos mozgás keretében a síelést népszerűsítő – programot indított el az önkormányzat a kerületi óvodákban. A gyerekek fejlődését szolgáló kezdeményezéseket az intézményeknek sikerült integrálni, a mindennapok részévé tenni – mondta el lapunknak Gilicze Zoltán, az oktatási és közművelődési iroda vezetője abból az alkalomból, hogy a Hegyvidéken is bemutatkozott a 4.4 Gondolkodásfejlesztési Program, amely a konstruktív gondolkodásfejlesztést és ehhez kapcsolódva a táblás játékok elsajátításának új típusú módszerét segíti.
„Valamennyi önkormányzati fenntartású óvoda bemutató foglalkozásokon ismerkedhetett meg a módszerrel, amit a jövőben egyénileg folytathatnak. A cél az, hogy a gyerekek az eddigiekhez képest könnyebben tanulják meg a logikát fejlesztő táblás játékok használatát” – hangsúlyozta Gilicze Zoltán, hozzátéve, hogy a kormányzati köznevelési stratégiában kiemelt helyet kapott a tehetséggondozás, amit kifejezetten támogat a 4.4 Gondolkodásfejlesztési Program.
„A táblás játékok segítségével rögzül a szabálykövetés, fejlődik a logikus gondolkodás. Arra tanítjuk az óvodásokat, hogy ne véletlenszerűen, hanem tudatosan mozgassák a bábukat a táblán, mert így juthatnak valódi sikerélményhez, aminek egész életük során hasznát vehetik” – hívta fel a figyelmet a Csendes Éva, a program trénere.
A szakember szerint a módszer a készség és a gondolkodás mellett az érzelmi intelligencia fejlesztésére is alkalmas. „Azok, akik megtapasztalják a tudatos játék élményét, sokkal könnyebben fegyelmezhetők, felnőve pedig biztosan nem lesz szükségük pótszerekre” – foglalta össze a program előnyeit.
Mindehhez a Városmajori Óvodákat vezető Bálint Beáta annyit tett hozzá, hogy tapasztalatai szerint mindenki könnyen ráhangolódott a feladatokra, és a szabályok megértése sem okozott gondot. A módszer hatékonyságát bizonyítja, hogy az interaktív bemutatóóra végén a gyerekek azt kérdezték, mikor lesz a következő foglalkozás.

M.