Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Egyuttmukodesi_megallapodas_a_BKK-val

Együttműködési megállapodás a BKK-val

A Normafa rehabilitációjához kapcsolódóan, a környezetbarát közösségi közlekedés fejlesztése érdekében, együttműködési megállapodást írt alá Pokorni Zoltán polgármester és dr. Dabóczi Kálmán, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója. Az együttműködés fő célja a fogaskerekű megújítása, valamint annak előmozdítása, hogy a Hegyvidéken elektromos autóbuszok közlekedhessenek.

„A tizenkilencedik század végén létrejövő fogaskerekű vasút nagyban hozzájárult ahhoz, hogy a Hegyvidék benépesüljön. Most is fontos szerepe lenne, ha alapvető tömegközlekedési eszközként használhatnánk, de ezt jelenlegi állapota nem teszi lehetővé, mert elavult, lassú, zajos” – mondta el Pokorni Zoltán a Hegyvidéki Önkormányzat és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) közötti együttműködési megállapodás aláírásának alkalmából.
A polgármester hozzátette: ha nem nyúlnak hozzá a vasúthoz, akkor pár éven belül le kell állítani. Szerinte vétek lenne veszni hagyni ezt a kötött pályás közlekedési eszközt, mert később soha nem lesz esély újraindítani.
Csak akkor kaphatnak uniós forrást a fogaskerekű fejlesztéséhez, ha „értelmet adnak neki” – hangsúlyozta a kerület vezetője. A hétköznapi igényeket és a turisztikai szempontokat egyaránt figyelembe véve úgy működhetne jobb kihasználtsággal a vasút, ha a vonalát meghosszabbítanák Buda legforgalmasabb közlekedési csomópontjáig, a Széll Kálmán térig, valamint a leglátogatottabb budai természetvédelmi látványosságig, a Normafáig, ezzel is elősegítve, hogy az emberek ne autóval menjenek fel a hegyre.
Az 1970-es évek óta járó szerelvények cseréje mintegy 8 milliárd, a pálya felújítása és meghosszabbítása 10-12 milliárd forintba kerülne. A teljes program megvalósítása a közbeszerzési eljárás lebonyolításával együtt mintegy másfél-két évet venne igénybe.
Pokorni Zoltán elmondta: az a cél, hogy itt, Budapest legzöldebb kerületében megőrizzék a tiszta levegőt. Az önkormányzat közlekedési operatív program keretében támogatást kapott ahhoz, hogy megvalósíthatósági tanulmányt készíttessen a Hegyvidék és kiemelten a Normafa elektromos buszokkal történő kiszolgálásáról. A most kötött együttműködési megállapodásban a többi között azt rögzítették, hogy az önkormányzat a BKK-val közösen ír majd ki közbeszerzési eljárást a buszok beszerzésére.
„A tudatos fejlesztéspolitika egyik mérföldköve a mostani megállapodás” – jelentette ki dr. Dabóczi Kálmán, a BKK vezérigazgatója, aki beszélt arról is, hogy Budapest közel két tucat kerületet tömörít, ezeknek önálló arculata, identitása van, amit nem egybeolvasztani, hanem erősíteni kell. A BKK vezetője nemzetközileg is jegyzett látványosságként hivatkozott a fogaskerekűre, a buszhálózattal kapcsolatban pedig a zéró emissziót nevezte az egyetlen elfogadható értéknek.

sz.