Interneten igényelhető a várakozási engedély

Az ügyfelek még jobb kiszolgálása és a hivatali ügyintézés hatékonyságának további növelése érdekében integrált online ügyintézési honlapot indít a Hegyvidéki Önkormányzat. A portál és az ehhez kapcsolódó eÜgyintézés igénybevétele regisztrációhoz kötött. A hivatalos ügyek indításához az ügyfeleknek egy alkalommal személyesen meg kell jelenniük a polgármesteri hivatalban, ahol elvégzik a szükséges azonosítást.
Egyes eÜgyintézésekhez elegendő a regisztráció: ilyenek egyebek mellett a Hegyvidék Kártya-ügyintézés, az UV-sugárzás mértékéről tájékoztató ingyenes SMS-szolgáltatás beállítása, a hivatali időpontfoglalás, valamint a hírlevelek és az anonim szavazások. A honlap segítségével a felhasználó értesülhet a kerületet érintő valamennyi fontos információról, például a parkolási változásokról, a szociális támogatásokról, az iskolai és óvodai beiratkozások rendjéről, míg a későbbiekben egy helyen intézheti a polgármesteri hivatalhoz tartozó hivatalos ügyeit.
Az eÜgyintézés a hagyományosnál olcsóbb, ráadásul környezetbarát, hiszen lehetővé teszi a papírmentes hivatali munkát. Van mód bankkártyás fizetésre, és a szükséges nyomtatványok közvetlenül letölthetők.
Elsőként január 1-jétől a kerületi állandó lakcímmel rendelkező természetes személyek – több autóval rendelkező ügyfelek esetében az első jármű – lakossági várakozási hozzájárulásának igénylése intézhető az internetes rendszeren keresztül. A tervek szerint a jövőben a hivatali ügyintézést gyorsító online időpontfoglalás, a teljes körű parkolási ügyintézés (nemcsak egy autóra, hanem mindegyikre), a bölcsődei és óvodai beiratkozás, az online adóbevallás, valamint a helyiadó-számlaegyenleg lekérdezése és az adó befizetése is bekerül a portálon elérhető szolgáltatások közé.

-os