Buszvégállomásokat helyeztek át a Széll Kálmán téren

Megkezdődött a Krisztina körút–Szilágyi Erzsébet fasor–Széll Kálmán tér csomópont középső részének átalakítása. A legnagyobb változás, hogy a Szilágyi Erzsébet fasor–Krisztina körút útvonalon, a nagy csomópontban ideiglenesen csak kétszer egy sávon haladhat a közúti forgalom, továbbá a Szilágyi Erzsébet fasor felől nem lehet közvetlenül balra kanyarodni a Margit körút, illetve a Dékán utca felé. Ez utóbbi tiltás miatt a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) a Krisztina körút–Csaba utca–Várfok utca–Széll Kálmán tér terelőút használatát javasolja a Szilágyi Erzsébet fasorból érkezők számára.
A kerülőút biztosítása érdekében a Krisztina körút–Csaba utca csomópontban a Szilágyi Erzsébet fasor felől érkezőknek önálló balra kanyarodó sávot alakítottak ki a Csaba utca felé. A Csaba utca Krisztina körút és Várfok utca közötti szakasza a Várfok utca irányába ideiglenes jelleggel egyirányúvá vált. A Krisztina körút felől érkezők a Széll Kálmán tér – egyúttal a Dékán utca, illetve a Margit körút – felé változatlanul a szélső sávból kanyarodhatnak be.
Az október 18-án bevezetett és várhatóan három hétig érvényes új forgalmi rend miatt több buszjárat végállomását is át kellett helyezni. A 21-es buszcsalád végállomása a Csaba utcába (az egykori postaépület mellé), a 128-asé és a 129-esé pedig a Széll Kálmán tér Margit körúti oldalára került át. A 139-es, a 140-es, a 140A és a 142-es végállomását áthelyezték a Krisztina körútra, a Csaba utca torkolata utáni útszakaszra, ezt az érintett buszok a Déli pályaudvar irányából a Krisztina körút–Maros utca–Csaba utca–Krisztina körút útvonalon érik el. Ez utóbbi négy járat a terelt útvonalszakaszon megáll a 91-es, a 102-es, a 128-as és a 129-es buszok által használt Csaba utcai megállóhelyen is.
A Goldmark Károly utca felé közlekedő 39-es busz Margit körúti „Széll Kálmán tér M” megállóhelyét kissé hátrébb, a Dékán utcai gyalogos-átkelőhelytől körülbelül 50 méterre helyezték át. A 149-es buszjárat a közúti torlódások elkerülése érdekében ideiglenesen, a tér érintése nélkül, a Retek utcán keresztül közlekedik. Az éjszakai járatokat érintő változás, hogy a Móricz Zsigmond körtér irányú 960-asra, valamint a Normafa felé tartó 990-esre a tér Margit körúti oldalán, a Dékán utca torkolata előtt – a 128-as és a 129-es busz ideiglenes végállomásánál – lehet felszállni.
Tarlós István főpolgármester a hónap elején nyilatkozott arról, hogy a Széll Kálmán tér átépítése három hónapot csúszik. Ennek oka, hogy a korábban kiírt közbeszerzési eljárás eredményét a vesztes ajánlattevők megtámadták, de végül a Közbeszerzési Döntőbizottság a BKK-nak adott igazat. A kivitelezésre eredetileg tervezett két nyári és egy téli időszak helyett a csúszás miatt két téli és egy nyári időszak áll a kivitelező rendelkezésére.
A főpolgármester legutóbbi sajtótájékoztatóján elhangzottak szerint a Széll Kálmán tér teljes átépítése 2016 májusában fejeződhet be, ugyanakkor az új budai fonódó villamoshálózat Széll Kálmán téri és Bem rakparti ága még az idén (december 23-ig) elkészülhet. A Budán szintén jelentős torlódásokat okozó Budaörsi úti felújítás határideje 2015. november 24., míg az M1–M7 csomópont átépítéséé 2016. április.

d.

 
Ideiglenes peronsziget a Böszörményi úton

A polgármesteri hivatal környezetének megújításával egyidejűleg a Márton Áron tér irányába közlekedő 59-es villamosok Kiss János altábornagy utcai megállóhelye is átépül. Emiatt várhatóan november 5-én üzemzárásig a kereszteződés túloldalán kialakított ideiglenes peronszigetnél állnak meg a villamosok, valamint a 102-es, a 212-es és a 990-es autóbuszok.