Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Csikkgyujtoket_szereltek_a_kutyapiszokgyujtokre2

Csikkgyűjtőket szereltek a kutyapiszokgyűjtőkre

A közterületek tisztaságának megőrzése érdekében az elmúlt években kerületszerte összesen kétszáz kutyapiszokgyűjtőt helyezett el a Hegyvidéki Önkormányzat. A speciális szemeteseket örömteli módon egyre többen használják, sajnos azonban nem mindenki rendeltetésszerűen: a dohányosok közül sokan a gyűjtőedények tetején nyomják el a csikket, nem gondolva arra, hogy a kukák burkolata hamar tönkremegy ettől, ráadásul az esztétikai „élmény” is meglehetősen lehangoló.

A kutyapiszokgyűjtők idő előtti elhasználódásának megakadályozása érdekében az önkormányzat úgy döntött, hogy a leginkább érintett területeken, azaz a kerület alsó, sűrűbben lakott részein csikkgyűjtőket szereltet fel a kukákra. Összesen hatvan helyszínen végzik el az átalakítást szeptemberben – a legtöbb helyen lapunk megjelenésekor már használhatják a dohányosok az igényeikhez igazított gyűjtőedényeket.Csikkgyujtoket_szereltek_a_kutyapiszokgyujtokre1

Az egyedi tervezésű kukákat szerencsére csak ritkán rongálják meg vandál módon. Nem szándékos sérülések azonban időnként előfordulnak, több helyütt például a figyelmetlenül parkoló járművezetők miatt kell cserélni az eszközöket. Az idén összesen harminc sérült vagy eltűnt szemetest pótol a kerület.

Az önkormányzat 2012-ben hirdetett meg a Hegyvidéken nagyszabású kutyapiszok elleni kampányt, ami arra hívta fel a kutyatartók figyelmét, hogy az együttműködésük nélkül nem lehet tisztán tartani a közterületeket. A kampány zárásaként száz egyedi, a Moholy-Nagy Művészeti Egyetem egyik hallgatója által tervezett, zacskótartóval is ellátott kutyapiszokgyűjtőt helyeztek ki az utcákra, zöld területekre. Ezeket tavaly újabb száz követte, így ma már a kerület mindegyik városrészében találunk jellegzetes, csigavonal alakú bedobónyílással kialakított, zöld és szürke színű gyűjtőedényeket.

A szemléletformálásra építő, kutyapiszok-ellenes program sikerét jelzi, hogy a kutyatartók igénylik és használják a különleges kukákat. A két és fél évvel ezelőtt meghirdetett kampány azonban nem csak a gazdák érdeklődését keltette fel: az ACG Reklámügynökség ötletei alapján megvalósított figyelemfelkeltő akció a reklámszakmában is nagy sikert aratott.

Először az Európai Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének (EACA) reklámszakmai versenyén, a „Lokális és regionális hatóságok” kategóriában nyert első helyezést, majd a nemzetközi Golden Hammer reklámfesztiválon érdemelt ki ezüstdíjat. Ezt követően a marketing- és kommunikációs szakma világviszonylatban is kiemelkedő elismerésével, az Amerikai Marketing Szövetség által alapított arany Effie-díjjal jutalmazták az önkormányzat és az ACG közös munkáját, a társadalmi célú reklámok kategóriájában.

z.