Tisztan_elektromosan_a_hegyvidek_utjain

Tisztán elektromosan a Hegyvidék útjain

Míg néhány évvel ezelőtt csodájára jártak a városban a tisztán elektromos meghajtású közúti járműveknek, ezek mára gyakorlatilag mindenki számára elérhető közlekedési eszközzé váltak. Persze, nem a saját tulajdonú villanyautók miatt, amiket még mindig csak kevesen engedhetnek meg maguknak, hanem a tavaly ősz óta Budapest útjain cirkáló elektromos taxiknak köszönhetően, valamint az elektromos buszoknak, amiket néhány hete állítottak menetrend szerinti forgalomba több fővárosi vonalon.
A BKV Zrt. a Nemzetgazdasági Minisztérium mintegy négymilliárd forint vissza nem térítendő támogatásával összesen húsz elektromos midibuszt vásárolt, ezek június eleje óta a Hegyvidéken is szolgálatot teljesítenek. A 39-es és a 102-es járaton egyaránt feltűnnek az első magyar fejlesztésű és magyar gyártmányú, zéró emissziós autóbuszok.
Az új, csendes és tiszta járműveket az Evopro cégcsoporthoz tartozó MABI-BUS Kft. gyártotta. A Modulo Medio Electric típusú midibusz karosszériája kompozit műanyagokból készült, így üresen mindössze 5630 kilogrammot nyom a mérlegen. Egy feltöltéssel kétszáz kilométert képes megtenni, ezután éjszakai árammal töltik újra. Üzemeltetése tizedannyiba kerül dízelüzemű társaiéhoz képest, egy kilométernyi út tíz forint alatti energiaköltségből kihozható.
Nemcsak olcsón fenntartható és környezetbarát, hanem kényelmes is az új, alacsonypadlós busz, amire kerekesszékkel vagy babakocsival is könnyen fel lehet szállni. Az utasfolyosó a kategóriájában átlagon felüli szélességű, köszönhetően a megszokottnál szélesebb karosszériának és legfőképpen a két ajtó között 90 fokkal elforgatva elhelyezett üléseknek, amik alatt akkumulátorok vannak.
A buszon 22-en tudnak leülni, 46 ember pedig állva utazhat. Az összesen 68 férőhely kiemelkedőnek tekinthető a hasonló méretű midibuszok mezőnyében.

d.