Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Peronfelujitas_az_Alkotas_utcaban

Peronfelújítás az Alkotás utcában

Megkezdődött a villamosmegállók akadálymentesítése az Alkotás utcában is. A megállóhelyi peronok – az új CAF villamosok padlómagasságához és hosszúságához igazodva – egységesen 26 centiméter magasak és legalább 36 méter hosszúak lesznek.
A megemelt magasságú peronok egységes térkő burkolatot kapnak, az akadálymentességről pedig a peronok végén rámpa, valamint a vakok és gyengén látók közlekedését segítő, úgynevezett taktilis sávok gondoskodnak majd. Az Alkotás utcai megállóhelyekre új, ülőhelyekkel vagy támaszkodóval ellátott utasvárókat és modern hulladékgyűjtőket helyeznek ki.
A Déli pályaudvar megálló északi végén – az Alkotás utca páratlan oldala és a peronok között – jelzőlámpával biztosított gyalogátkelőhelyet alakítanak ki. A Déli pályaudvar és a BAH-csomópont megállóhelyeken a jelenlegi FUTÁR kijelzők megtartása mellett újabbakat helyeznek ki az átellenes peronokra, míg a Nagyenyed utca megállóhely északi végében és a Királyhágó utcai villamosperon déli részében öntözőberendezéssel ellátott zöld sávot hoznak létre. A Nagyenyed utca és a Királyhágó utca megállóhelyeknél kicserélik a peronok környezetében lévő útpálya legfelső rétegeit.
A főváros beruházásában 2016 nyarán és őszén összesen ötvenöt budai villamosmegállót korszerűsítenek az Alkotás utcában, a Bartók Béla úton, a Budaörsi úton, a Fehérvári úton és a Villányi úton. A Bartók Béla úton és a Fehérvári úton már megtörtént a peronok akadálymentesítése, ezért újra a teljes, eredeti vonalán közlekedik a 19-es, a 41-es, a 47-es, a 48-as, a 49-es, az 56-os és az 56A villamos – ez utóbbi vonalon ugyanakkor az egyenletes villamosközlekedés biztosítása érdekében változtak a járatok indulási időpontjai. Az Alkotás utcában, a Budaörsi úton és a Villányi úton várhatóan október közepéig szünetel a villamosforgalom.
A 17-es villamos módosított útvonalon, az Alkotás utca helyett a Krisztina körúton át közlekedik. A 61-es villamos Hűvösvölgy és a Széll Kálmán tér között jár, kizárólag hétköznap, a reggeli csúcsidőben. Hűvösvölgyből további eljutási lehetőséget jelent az 59B jelzésű villamos, amely az 59-es és az 59A helyett is közlekedik, Hűvösvölgy és a Márton Áron tér között.
A Móricz Zsigmond körtér és a Széll Kálmán tér között az Alkotás utcán és a Villányi úton át a 61-es pótlóbusszal lehet utazni. Az Alkotás utcán közlekedő buszjáratok a közös szakaszon a villamospótló összes megállójában megállnak. Az aktuális forgalmi rendről a www.bkk.hu/peronfelujitas oldalon olvasható részletes tájékoztatás.

z.


A BKK nem akarja akadályozni Buda teljes forgalmát

Miért nem lehetett a most zajló peronfelújításokat a Széll Kálmán tér átépítésével és a budai fonódó villamoshálózat kialakításával összefüggő korábbi munkákkal egy időben elvégezni? Sokan értetlenséggel és bosszankodva fogadták az újabb bontásokat, útszűkületeket és a szünetelő villamosközlekedést, ezért a fenti kérdést feltettük a Budapesti Közlekedési Központnak. A BKK válaszában leírta, hogy a budai fonódó villamoshálózat kiépítése, a Széll Kálmán tér vele párhuzamosan zajló felújítása, valamint a Clark Ádám téri villamosalagút szintén ugyanabban az időben zajló átépítése komoly forgalomkorlátozásokat jelentett Budán. A cég szerint nem lehet céljuk a teljes városrész forgalmának egyidejű akadályozása, ezért a fővárosi közlekedés indokoltnál nagyobb zavarásának elkerülése és a közszolgáltatás folyamatos fenntartása érdekében összehangolják a beruházásokat. E szempontok figyelembevételével a Bartók Béla úti, a Fehérvári úti, az Alkotás utcai és a Villányi úti villamosperonok korszerűsítését, akadálymentesítését a BKV Zrt. Bartók Béla úti villamosvágány-felújításával és a Budafok kocsiszín rekonstrukciós munkáival együtt koordinálják.