Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Utfelujitasok_es_katyuzas

Útfelújítások és kátyúzás

Tovább zajlik az idei útfelújítási program, a következő időszakban elsősorban kisebb útpálya-rekonstrukciókra, valamint a gyalogosok kényelmét szolgáló fejlesztésekre lehet számítani. Folytatódik a kátyúzás is, közel száz helyszínen végeznek nagy felületű javításokat a szakemberek.

Jól halad a hónap elején megkezdett járdafelújítás a Virányos úton: a Rusztaveli tér és a Napos utca között, a páratlan oldalon zajlik a járda akadálymentesítése. Erre azért van szükség, mert több helyen fagypúpok és süllyedések alakultak ki, amik zavarták a gyalogosok közlekedését.
A Városkúti út 21–29. között folyamatban van az útburkolat szélének javítása és szegélykövezése. Ezzel megoldódik a vízelvezetés, korábban ugyanis a rézsű alján felgyűlő csapadék befolyt az útpálya alá, és alámosta a burkolatot. Ráadásul valamivel szélesebb is lesz az úttest, ami javítja a közlekedésbiztonságot.
Május elején kezdődött és várhatóan május végén fejeződik be a Zugligeti úti parkoló bővítése. A felújítás alatt álló Lóvasút-épület fölötti részen közel negyvennel nő a megállóhelyek száma.
Elkezdődött a Csobolyó lépcső részleges felújítása, a munkálatok célja a botlásveszély megszüntetése. Térkővel burkolt, egyszerre hat-hét autó fogadására alkalmas parkoló épül a Virányos úton, a Visszhang utca és a Márffy utca közötti részen. Ennek azért van jelentősége, mert így könnyebben megállhatnak majd a gyermeküket a Virányos Általános Iskolába autóval szállító szülők.Utfelujitasok_es_katyuzas2Még a nyár folyamán megtörténik az Irhás árok felső részének átépítése. Az óvodától felfelé húzódó, mintegy 400 méteres szakasz rendezésével zárul az önkormányzat útépítési programja ezen a területen, a fennmaradó útpálya ugyanis nem kerületi fenntartású.
Felújítják a rossz állapotú, rozsdás, néhol sérült szalagkorlátot a Fogaskerekű úton, míg a Magas út erdei szakaszán a földes padkát mart aszfaltra cserélik a szakemberek. Ezzel szélesebb lesz az útpálya, és a gödrök is megszűnnek.
A nehezen mozgók, valamint a babakocsival közlekedők és a közeli óvodába járó szülők számára jelent komoly segítséget, hogy a Csermely lépcső folytatásában, a meglehetősen lejtős járdán is korlát épül. Nagyobb esőzések idején, valamint hóolvadáskor rendszeresen előfordul, hogy a csapadékvíz végigfolyik a Glatz Oszkár lépcsőn, megnehezítve ezzel a gyalogosok közlekedését. Hogy ez a jövőben ne történjen meg, a Szarvas Gábor út 25–27. előtt a kivitelezők megemelik az útpálya szegélyét és a járdát.

Szintén a víz okoz problémát a Győri út és a Kiss János altábornagy utca, valamint az Avar utca és a Csörsz utca csomópontjában. A rossz útgeometria miatt mindkét helyen felgyülemlik a csapadék, amelynek az elvezetését új víznyelők kiépítésével és a burkolatszint megváltoztatásával oldják meg.
Jelentősebb felújításon esik át a Csemegi lépcső, az Álom utcát és a Tusnádi utcát összekötő lépcső, a Rőzse utcából a fogaskerekűhöz vezető lépcső – ezzel lényegesen biztonságosabban érhető majd el a fogaskerekű megállója –, valamint kijavítják a Márffy utca végén található lépcső burkolati hibáit.
A Hegyvidéki Önkormányzat útfelügyelője észlelte, hogy a Zugligeti úton a hegy felőli, mintegy 400 méter hosszú támfal burkolókövei meglazultak, több helyen kiestek, a törmelék a járdára pergett. A helyreállításhoz szükséges jelentős pénzügyi forrás biztosítása és az omlásveszély megszüntetése érdekében az önkormányzat vis maior pályázatot nyújtott be a Belügyminisztériumhoz. A tervek szerint még ebben az évben megtörténhet a felújítás, addig is lezárták a támfal alatti járdát.
Folyamatosan zajlik a kátyúzás is, ebben az évben már több száz burkolati hibát szüntettek meg a kivitelezők a kerületi kezelésű utakon. Úgy tűnik, sikeresnek bizonyul az idén bevezetett nagy felületű javítás: ennek lényege, hogy azokon a szakaszokon, ahol több kátyú van egymás közelében, a szakemberek nem egyenként végzik el a javítást, hanem az útpálya nagyobb felületét felmarják, majd újraaszfaltozzák. Ezzel esztétikailag és tartósság szempontjából is jobb eredményt lehet elérni. Az új módszerrel, az előzetes számítások szerint, 92 helyszínen összesen mintegy 7000 négyzetméter útfelületen tűnhetnek el a kátyúk.

mm.