Keresztezodesek_sokfelekeppen

Kereszteződések, sokféleképpen

Meglepetésekben gazdag vizuális élményben lehet részük azoknak, akik megtekintik a XXI. Hegyvidéki Nemzetközi Művésztelep Kereszteződések című kiállítását. A Hegyvidék Galériában felsorakoztatott alkotások között őszinte vallomásokat, képzeletbeli alakokat és absztrakt világokat is felfedezhetünk.

Először 1997-ben rendezték meg a Hegyvidéki Nemzetközi Művésztelepet. A találkozások fókuszában mindig a közös alkotás áll. A meghívottak az évek során a Balatonon, a Normafánál és a Fülemile úti táborban, most nyáron pedig – immáron második alkalommal – a MOM Kulturális Központban is ecsetet ragadhattak. A különböző stílusban készült munkákból kiállítás nyílt a Hegyvidék Galériában.
„A Hegyvidéki Nemzetközi Művésztelep azért is jelentős, mert ez Budapest egyik legrégebb óta folyamatosan működő művésztelepe. Az idén a zömmel határon túli magyar művészek a szlovéniai Muravidékről, Felvidékről, Kárpátaljáról, Erdélyből, Vajdaságból érkeztek, de vendégünk volt egy jelenleg Budapesten élő finn és egy félig brit származású festőművész is. Általuk mi is gazdagodtunk, hiszen a hagyományokhoz hűen a résztvevők egy-egy képet az önkormányzatnak ajándékoztak” – mondta köszöntőjében Fonti Krisztina alpolgármester, aki azt is hozzátette, hogy a műveket külföldön is bemutatják majd.
„Nagyszerű élmény volt az itt kiállító tizenöt művésszel együtt tölteni az alkotótábor tíz napját, megismerni őket és művészeti törekvéseiket, valamint nyomon követni az alkotások születésének munkafolyamatait – emlékezett vissza a tárlatot megnyitó Kallós Judit, a Hegyvidék Galéria művészettörténésze, a XXI. Hegyvidéki Nemzetközi Művésztelep vezetője, aki a választott témáról (Kereszteződések) is mesélt. – Alapvető szempont volt, hogy mind egy figurális, mind egy absztrakt művész számára inspirációs forrásként szolgáljon, mindenki tudjon kapcsolódási pontot találni hozzá.”
Zimmermann Kornélia, a MOM Sport rendezvényszervezője a hazai művészvilágot képviselte, nosztalgikus képeit fiatalkori élményeivel szőtte át. A szemlélődőben felvetődik a kérdés: a sejtelmes ecsetvonások alkotta figurák vajon emlékek vagy álomképek?
„A felnőtt- és a gyerekkor kereszteződését próbáltam megeleveníteni – adott választ az alkotó. – Az itt látható alakok nem léteznek, ugyanakkor a valóság és a képzelet keveredik a vásznon. A pesti házak előtt álló fiúk a saját csibész énemet idézik vissza.”
S hogy a kereszteződések téma mennyiféleképpen adhat ihletet az embernek, arra Kiss Adél festménye a bizonyíték. „A kislányomat negyvenkét óra vajúdás után, császármetszéssel szültem meg. Ez a kép a sebemről készült – mondta. – Ugyanilyen kék damillal volt összevarrva, mint ami a képen is látható.”

BM.

A kiállítást október 26-ig a Hegyvidék Galériában (XII., Királyhágó tér 10.) lehet megtekinteni.