Keruleti_utfeljujitasok_es_utepitesek

Kerületi útfelújítások és útépítések

Több helyen zajlanak jelentős útfelújítások és útépítések a Hegyvidéken. Vadonatúj útalapot és aszfaltburkolatot kap az Arató utca Edvi Illés utcához közelebbi része. A mintegy hetvenméteres szakasz egyik oldalán, a parkolás megkönnyítése érdekében, úgynevezett K szegély, a másikon a csapadékvíz elvezetését segítő kiemelt szegély készül. Lakossági egyeztetést követően szakemberek kijelölték azokat a területeket, ahol – szintén a parkolást megkönnyítendő – másfél méterrel szélesítik az útpályát. Ezzel nem érnek véget a munkálatok az Arató utcában, a tervek között szerepel ugyanis a felső rész murvázása.
Szintén folyamatban van a Diós árokban, az Adorján úttól a Törökbálinti út irányában egy 135 méteres útszakasz rekonstrukciója. Szélesítik, majd teljes szélességében újraaszfaltozzák az utat, a jobb oldalon döntött, a bal oldalon kiemelt szegélyköveket építenek be. Ez utóbbi a víz elvezetéséhez is hozzájárul, így az útfelületen maradó csapadék az úgyszintén most kialakított három rácsos víznyelőn keresztül jut a csatornába.
Elkészült az Ada utca alsó részének felújítása. Részleges útszerkezet és teljes aszfaltburkolat épült, a kivitelezők a szegélyek cseréje mellett víznyelőket építettek be. Szintén befejeződött a Városháza tér helyreállítása. Mint emlékezetes, augusztus elején a Margaréta játszótér oldalsó bejárata előtt széttört egy nagyméretű víznyomócső. A feltörő víz szinte a tér teljes területén megrongálta a két évvel ezelőtt lerakott kőlapokat, ezért közel 500 négyzetméternyi részre új burkolat került, a további 700 négyzetméternyi felületre pedig a meglévő burkolatot építették vissza. Ezzel párhuzamosan megtörtént a szomszédos Hegyvidéki Kulturális Szalon közvetlen környezetének rendezése, a csatlakozó járdák térkövezése, tereplépcső és zöld felületek kialakítása, valamint a kifejezetten oda tervezett utcabútorok kihelyezése.
A nyár legnagyobb útépítése a Nógrádi utcában zajlott, amelyet az elejétől a végéig újraaszfaltoztak, a járdával együtt. A munka július végén kezdődött, és a terveknek megfelelően szeptember 15-ig tartott. Ez idő alatt mindössze egy napra kellett lezárni a teljes útszakaszt az átmenő forgalom elől, míg az aszfaltozás két napja alatt irányonként váltakozva haladhattak az autósok. Mivel az Istenhegyi út „menekülő-útvonaláról” van szó, ezért a forgalomcsillapító küszöbök is megmaradtak.

M.