Ne_hagyjuk_hogy_agynak_dontson_az_influenza

Ne hagyjuk, hogy ágynak döntsön minket az influenza!

Javában tart az influenzajárvány, egyre több a beteg. A leginkább veszélyeztetettek a gyerekek és az idősek, őket különösen megviselheti a betegség. Éppen ezért időben gondoskodni kell a megelőzésről, ha pedig már valakit utolért a láz és a torokfájás, az orvostól kapott gyógyszerek mellett a természet segítségét is vegye igénybe, nem bánja meg!

Magas láz, izomfájdalom, levertség, hidegrázás, erős fejfájás – leggyakrabban ezekkel a tünetekkel támad az influenza, ami szó szerint ledönt a lábunkról. Az ÁNTSZ friss adatai szerint folyamatosan nő a betegek száma, január harmadik hetében több mint 28 ezren fordultak orvoshoz influenzaszerű panaszok miatt, ez pontosan a duplája az egy héttel korábbi számnak.
Gyorsan terjed tehát a betegség, mégsem kell feltartott kézzel várni, hogy minket is utolérjen! Épp ellenkezőleg, most különösen fontos a megelőzés, amire számos módszer áll rendelkezésünkre. Ne halogassuk, a szakemberek szerint ugyanis az influenzajárvány akár tavaszig is kitarthat.
Mielőtt rátérnénk a különféle lehetőségekre, érdemes röviden összefoglalni az influenza „természetét”. Sokan ugyanis összekeverik az egyszerű megfázással, aminek ugyan nagyon hasonlók a tünetei, azonban baktérium okozza, míg az influenzát vírus. Ezért az egyébként előszeretettel alkalmazott antibiotikumok ilyenkor teljesen hatástalanok, legfeljebb a kísérőszövődményeket enyhíthetik.
Ami a megelőzést illeti, gondoskodjunk immunrendszerünk „felturbózásáról”, amit legegyszerűbben a bélflóra egyensúlyát helyreállító probiotikumokkal, valamint az antioxidánsok fokozott bevitelével érhetünk el. Probiotikumokhoz, azaz jótékony probiotikus baktériumokhoz juthatunk az erjesztett tejtermékek, az élőflórás joghurt, a kovászos uborka és a savanyú káposzta fogyasztásával, továbbá táplálékkiegészítők bevitelével. A Lactobacillus brevis különösen hatékony lehet az influenza elleni harcban.
Antioxidánsokban bővelkednek a nyers, zöld levelű zöldségek, a citrusok és a piros gyümölcsök, amelyek gazdagok C-vitaminban, B-vitaminokban, valamint polifenolokban. Ezeket akkor is együk, ha már elkapott a betegség, hiszen ilyenkor még inkább támogatni kell az immunrendszerünket.
A gyógyulást más természetes módszerek alkalmazásával is felgyorsíthatjuk, természetesen szigorúan betartva az orvosi utasításokat. A népi bölcsesség szerint egy bögrényi, 2-3 teáskanál mézzel feljavított forró tej lefekvés előtt sokat segíthet a panaszok mérséklésében, a felülfertőződés megelőzésében.
Inhaláljunk mindennap, akár többször is, hiszen az gyors és hatékony megoldás az influenza kezelésére. Nem kell hozzá más, csak forró víz, egy edény és egy törülköző, amivel letakarjuk a gőz fölé tartott fejünket. A vízbe tehetünk tengeri sót, ami amellett, hogy nagyszerű fertőtlenítő, a légutakat is átjárhatóvá teszi. Jó választás még az antibakteriális és vírusölő kamilla, a rozmaring és a kakukkfű, csupa olyan fűszer, ami a legtöbb háztartásban megtalálható. Arra ügyeljünk, hogy az inhalálás legalább 10 percig tartson!
Gyerekeknél a 38 fok körüli lázat prizniccel csillapíthatjuk: négy egység hideg vízhez adjunk egy egység ecetet, ebbe mártsunk gézt vagy törülközőt. Tegyük a homlokára, csuklóira, bokáira, a karhajlatokba, bugyoláljuk be száraz ruhákkal, és félóránként cseréljük.
Van még egy bizonyítottan hatékony módszer, ez pedig nem más, mint a „nagymama” húslevese csirkével, zellerrel, vöröshagymával, petrezselyemmel, fehérrépával és édesburgonyával – igazi finomság, ami egy amerikai kutatás szerint a csirkében lévő antioxidáns karnozinnak köszönhetően valódi gyógyszere lehet az influenzának.

MM.