Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Közös fellépés a Budakeszi úti buszsávért

Összefogott a II. és a XII. kerület, valamint Budakeszi vezetése, hogy a kormány támogatásával közösen találjanak megoldást a környék súlyos közlekedési problémáira. A fő cél az, hogy a Zsámbéki-medencéből ingázók már Budakeszi határában letehessék autóikat, ahol átszállhatnának az új buszsávok révén jóval gyorsabb bejutást biztosító járatokra.

Győri Ottilia, Budakeszi, Őrsi Gergely, a II. kerület és Pokorni Zoltán, a Hegyvidék polgármestere, valamint a Fővárosi Vízművek vezetése a napokban egyeztetést folytatott annak érdekében, hogy mielőbb megkezdődhessen a Budakeszi út teljes felújítása, szakaszos buszsáv létesítésével. A tárgyalópartnerek abban állapodtak meg, hogy kérik a kormányzattól egy hatástanulmány elkészítését a Budakeszi út felújításáról, továbbá Budakeszin a buszvégállomásokhoz kapcsolódó P+R parkolók létesítéséről és a parkolók könnyebb megközelítését biztosító új utak építéséről. A tanulmány elkészítését a három önkormányzat és a Fővárosi Vízművek Zrt. három-hárommillió forinttal támogatja.

„Az elmúlt harminc évben tömegesen költöztek ki az emberek Budapestről az elővárosi gyűrűbe, emiatt naponta több mint háromszázezren ingáznak a fővárosba. Minket a Zsámbéki-medencéből érkező forgalom nyomaszt, a Budakeszi úton, egy pár évvel ezelőtti forgalomszámlálás szerint, naponta átlagosan tizenegyezer autós próbál bejutni a városba” – beszélt a közlekedési dugók okairól Pokorni Zoltán. Hozzátette: az autóáradat miatt „beálló” Budakeszi útról letérve sokan a kis hegyvidéki utcákon keresnek menekülőutat, ám ezek nem alkalmasak arra, hogy levezessék az átmenő forgalmat.

A polgármester hangsúlyozta, évek óta szorgalmazzák, hogy épüljön buszsáv a Budakeszi úton. Mint mondta, erre már vannak tervek a főváros közigazgatási határáig: az elképzelések szerint nem kellene az út teljes hosszában buszsávot építeni, elegendő lenne csak a forgalmas kereszteződések előtti pár száz méteres szakaszon lehetővé tenni, hogy a buszok leelőzhessék a kocsisort.

Budakeszire vonatkozóan ugyanakkor még nincs kész terv. Pokorni Zoltán szerint ez a bonyolultabb rész, hiszen itt nemcsak buszsávokra, hanem egy nagyobb vagy két kisebb P+R parkoló építésére van szükség, ahol a Telki, Páty és Budaörs felől jövők kényelmesen letehetik az autójukat, és átszállhatnak a BKV-járatokra. Elengedhetetlen az is, hogy a három nagy behajtási irányt új utak kapcsolják össze a leendő P+R parkolóval. A gépkocsival közlekedők számára ily módon lehetne igazán vonzóvá tenni a közösségi közlekedésre való átváltást.Kozos_fellepes_a_Budakeszi_uti_buszsavert

„A kormány és a főváros részvételével működő Fővárosi Közfejlesztések Tanácsát, valamint a kormányzat által létrehozott Budapesti Fejlesztési Központot is sikerült megnyerni ennek az ügynek. Most egy előterjesztés kerül a kormány elé, hogy a tervezéshez szükséges összegeket biztosítsa” – folytatta a polgármester. Szerinte a tervezési munka legalább egy évet vesz igénybe, ezt követően, ugyancsak kormányzati segítséggel, megindulhat a kivitelezés.

Kitért rá, hogy a Budakeszi út tervezett átépítésekor a meglehetősen rossz állapotú vízvezetéket is cserélni kell, amely a múlt télen több alkalommal is „eldurrant”, jelentős fennakadásokat okozva Budakeszi vízellátásában. A villámzáporok idején hirtelen lezúduló csapadékvíz elvezetésére is megfelelő megoldást kell találni.

„Ma a jogszabályok előírják, hogy az esővizet össze kell gyűjteni és el kell vezetni. Ám a nagy nyári záporok minden alkalommal komoly gondot okoznak a völgyben, a János kórház környékén, miközben a budakeszi erdők szárazak, évről évre kevesebb eső esik, mint amennyire itt szükség lenne” – zárta szavait Pokorni Zoltán, aki úgy véli, értelmetlen sok százmillió forintért elvezetni az esővizet onnan, ahol szükség van rá, ehelyett sokkal jobb lenne helyben hasznosítani a csapadékot.

z.