Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Tiltakozás a Mészáros utcai buszparkoló miatt

Több mint hatvan busz befogadására alkalmas parkolót hozna létre a Budavári Önkormányzat a Mészáros utcában, a MÁV területén, ahol a Déli pályaudvar külső, régóta használaton kívüli vágányai találhatók. Ide irányítanák a turistabuszokat, hogy azok ne az I. kerületi utakon parkoljanak, vagy körözzenek. A tervezett parkolóból, valamint a le- és felszállópontokról elektromos buszok juttatnák el a turistákat a budai várba és a Citadellához. A leendő parkolóban éjszakánként a Volánbusz tárolná a járműveit.

A terv nem nyerte el a környéken lakók tetszését, akik szerint a beruházás a zaj- és légszennyezés növekedésével, valamint állandósuló közlekedési dugókkal jár majd együtt. Az I. és a XII. kerületből is sokan hangot adtak aggodalmaiknak, a Hegyvidékről főként az Avar utcaiakat zavarná a buszparkoló.

„Osztom a környéken élők félelmét, akik közül sokan megkerestek a buszparkoló ügyében. A tiltakozások miatt a napokban rendkívüli online ülést hívott össze a hegyvidéki zöld bizottság, amelyre az I. kerület polgármesterét és alpolgármesterét, V. Naszályi Mártát és Csobánczy Gábort is meghívtuk” – mondta el lapunknak Fonti Krisztina alpolgármester, az érintett XII. kerületi körzet önkormányzati képviselője.Tiltakozas_a_Meszaros_utcai_buszparkolo_miatt

A bizottsági ülésen a Budavári Önkormányzat vezetői több alkalommal is kijelentették, hogy nem lesz nagyobb a zaj- és levegőszennyezés, továbbá a forgalmi terhelés. Kiderült ugyanakkor az is, hogy a környezeti és közlekedési hatásvizsgálatok csak ezután, várhatóan a nyár közepére készülnek el. A zöld bizottság tagjai ígéretet kaptak arra, hogy amint megszületnek az eredmények, azok ismeretében újból, az I. kerület vezetésével közösen, megvitathatják a buszparkolóval kapcsolatos kérdéseket.

Fonti Krisztina szerint amíg nem készülnek el a hatásvizsgálatok, nehéz eloszlatni a környéken élők félelmeit. Az Avar utcaiak például attól tartanak, hogy ha nem épül zajvédő fal a leendő buszparkolóban, a XII. kerület felé eső oldalon, akkor ők az eddiginél jóval nagyobb zajterhelésnek lesznek kitéve. Amiatt is aggódnak, hogy a Mészáros utca csúcsidőszakokban teljesen „beállhat”, ha az összes turistabuszt oda irányítják, ráadásul a Hegyalja út és az Aladár utca közötti szakaszt kétirányúvá alakítják, azaz a Hegyalja útra az eddigi kettő helyett csak egy sávból lehet majd kikanyarodni. A Mészáros utcai dugók a XII. kerületre is kihathatnak, sok autós ugyanis a Győri út felé kereshet majd menekülő-útvonalat.

z.