Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Egyre népszerűbb a Veganuár

Az Egyesült Királyságból terjedő Veganuár a karácsonyi ünnepek és szilveszter idején felszedett kilók „elolvasztását” köti össze az éghajlatváltozás elleni harccal. A kihívás lényege, hogy egy hónapon át ne együnk húst.
Nem egyedülálló ez a kezdeményezés, hiszen a vegahétfők és a húsmentes hetek a világ sok pontján találnak követőkre. Nálunk talán a 2015-ben elindított Veganuár a legnépszerűbb, a csatlakozók köre az első évi 12 000-ről az idénre jócskán félmillió fölé kúszott.
A regisztrálók egy kezdőcsomagot kapnak, amelyből megtudhatják a vegetáriánus életmód legfontosabb ismérveit. A napi e-mailek a motiváció fenntartásában és mindenféle színes ötletekkel segítenek, hogy senki ne csüggedjen, és a gyomra se korogjon. A kihívást sikeresen teljesítők jutalma pedig főleg a visszanyert vonalaik, az egészségük és a tiszta lelkiismeretük.Egyre_nepszerubb_a_veganuarA résztvevők között végzett felmérés szerint csak 12%-uk csatlakozott a Veganuárhoz az üvegházhatású gázok kibocsátása által nagy ökológiai lábnyomot hagyó húsfogyasztás csökkentése érdekében. A legtöbben (46%) a vegán – azaz például tojást, mézet, tejet – használó konyha egészségre gyakorolt jótékony hatása miatt vágnak bele a kalandba, és mintegy 34%-ra tehető azoknak az aránya, akik az állatvédelmi okokban látják a húsmentes táplálkozás legfőbb vonzerejét. A hipermarketek reklámkampányaiba is bekúszó népszerű táplálkozási kihíváshoz világviszonylatban a legtöbben a hatalmas steakjeiről ismert Texas államban csatlakoztak, de a Hegyvidéken is követőkre talált a program.

B.