Online_tartott_kozmeghallgatast_az_onkormanyzat

Online tartott közmeghallgatást az önkormányzat

A csillebérci üdülőtelep helyzete, a környékbeli lakókat zavaró dohányboltok, valamint a különféle közlekedési problémák kapcsán számos kérdés érkezett a Hegyvidéki Önkormányzat múlt év végi, online formában megtartott közmeghallgatására. Az összes kérdés és válasz elolvasható www.hegyvidek.hu honlapon és lapunk mellékletében.

A járványhelyzetre tekintettel, a fővárosi közgyűlés gyakorlatát követve és az önkormányzati képviselők kérésének eleget téve, a Hegyvidéken élők közel száz kérdésére a Hegyvidék Televízió élő közvetítésében válaszoltak az önkormányzat vezetői, munkatársai a legutóbbi közmeghallgatáson. Ez visszanézhető a tévé YouTube-csatornáján, továbbá valamennyi kérdés – azok is, amik a megadott határidőn túl érkeztek, vagy idő hiányában kimaradtak a közvetítésből – a válaszokkal együtt elolvasható az önkormányzat honlapján (www.hegyvidek.hu) és lapunk mellékletében.

A csillebérci üdülőtelepen élők egyebek mellett arról írtak, hogy a Magas úton forgalomlassításra és az áthajtási tilalom érvényesítésére lenne szükség, továbbá ki kellene építeni a közvilágítást a területen. Az iránt is érdeklődtek, feloldja-e az önkormányzat a 2022 márciusában lejáró változtatási tilalmat.

Rimóczi János, a hegyvidéki polgármesteri hivatal városfejlesztési irodájának vezetője elmondta, hogy a területet lakó-pihenő övezetbe sorolták, így legfeljebb 20 km/óra sebességgel lehet ott közlekedni, továbbá tilos az átmenőforgalom. Sokan nincsenek tisztában a lakó-pihenő övezetet jelző táblák jelentésével, ezért ezeket további figyelmeztető táblákkal egészítik ki. Azokon a szakaszokon, ahol nem okoz balesetveszélyt, forgalomlassító dézsákat helyeznek majd el. A közvilágítás kialakítása azután következhet, ha a csatornával együtt kiépültek az utak.

Pokorni Zoltán polgármester arról beszélt, megvizsgálják a lehetőségét, hogy a változtatási tilalom fennmaradjon a tulajdonviszonyok rendezéséig. Ehhez egy speciális törvényt kell alkotnia az Országgyűlésnek: a törvényjavaslat benyújtása várhatóan már a következő parlamenti ciklusban történik meg, de a tervezetet még 2022 elején nyilvánosságra hoznák. Az új jogszabály megalkotását követően – amely a területre jellemző kisméretű telkek bejegyzésére, valamint a szabványosnál keskenyebb utak kialakítására is lehetőséget biztosítana – a kormány segítségével lehetne megvalósítani a szükséges út- és közműépítéseket, amiknek a költsége több milliárd forint.

A dohányboltok működése kapcsán fogalmaztak meg panaszokat a környéken élők. Legtöbbször az eldobált szemét és cigarettacsikkek, valamint a bolt előtti dohányzás zavarják a lakókat, míg van, ahol azt szeretnék elérni, hogy az éjjel-nappali üzlet este 10 és reggel 6 óra között zárva tartson. Kukó Melinda, a hegyvidéki polgármesteri hivatal hatósági irodájának vezetője kiemelte, hogy a közterületek rendjére és tisztaságára vonatkozóan a rendőrség jogosult eljárni, a rendészettel együttműködve, a dohányboltok szabályos működését pedig a Szabályozott Tevékenységek Felügyeleti Hatósága ellenőrizheti.

A járdákon szanaszét hagyott rollerek problémájára reagálva a polgármester megemlítette, hogy már tárgyaltak a kérdésről a fővárossal, és egyetértenek abban, hogy végre rendet kell tenni. A Hegyvidéki Önkormányzat ugyanakkor azt az álláspontot képviseli, hogy a kölcsönzőcégeknek kellene megfizetniük a járműveikkel elfoglalt területek árát.

Arra a felvetésre, nem lehetne-e a Zugligetet és a Svábhegyet összekötni egy buszjárattal, a városfejlesztési iroda vezetője elmondta, hogy ezt már kérték a fővárostól. Előbb azonban a rendkívül rossz állapotú, fővárosi kezelésű Béla király út felújítására, valamint a fogaskerekű-átjáró átépítésére lenne szükség.

A Nagyenyed utcaiak arról írtak, hogy hiába újult meg tavaly nyáron az 59-es villamos pályája, változatlanul „sivítanak” a szerelvények a fordulóban. Rimóczi János megígérte, hogy továbbítják a panaszt a BKV-nak, míg Pokorni Zoltán megjegyezte: az eredeti tervekkel ellentétben nem öntött betonalapzatot, hanem betontálcákat helyeztek el a főváros beruházásában nemrég elvégzett pályafelújítás során. Ez nem jó megoldás abban az esetben, ha autók és buszok is közlekednek a síneken – így hát, sajnos, nem csak az a baj, hogy a villamosok kerekei csikorognak a kanyarban…

n.