Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Online is fogad ügyfeleket az önkormányzat

Országosan egyedülálló kezdeményezésként októbertől már online is tart ügyfélfogadást a Hegyvidéki Önkormányzat – jelentette be Pokorni Zoltán, a Hegyvidék polgármestere. Egyelőre két szakiroda munkatársaival lehet otthonról, videokommunikációs applikáción keresztül ügyeket intézni, de amennyiben sikeres lesz a szolgáltatás, további irodák kapcsolódhatnak hozzá.

„Régóta gondolkodunk, hogyan lehetne egyszerűbbé, gyorsabbá és költségtakarékosabbá tenni az ügyfélfogadást, végül hegyvidéki polgárok adták az ötletet, hogy videokommunikációval tehetnénk meg – mondta lapunknak a polgármester. – A járvány idején a polgármesteri hivatalban is bevett gyakorlattá vált a munkahelyi kapcsolattartásnak ez a módja, így tartottuk az értekezleteket, tárgyalásokat, sőt, olykor most is így tartjuk. Szóval bevált módszer, és kézenfekvő a lakossági felvetés, hogy miért ne működhetne ez az ügyfélfogadásoknál is. Az ötletet tehát befogadtuk.”

Első körben az adóigazgatási iroda, valamint a városrendezési és főépítészi iroda munkatársaihoz lehet bejelentkezni online ügyfélfogadásra. Az adóügyek intézéséhez feltétel az ügyfélkapus vagy a Hegyvidék e-Ügyintézési rendszerében történt regisztráció, erre az azonosítás és az adótitok biztonsága miatt van szükség. A városrendezési és főépítészi iroda ügyfélfogadásán való részvételhez viszont elegendő egy működő e-mail-cím. Ezeken túl már csak internetes elérés szükséges.

Pokorni Zoltán elmondta azt is, hogy az online ügyfélfogadás a Zoom szolgáltatáson keresztül zajlik majd, és akár munka után is, otthonról, kényelmesen, a saját számítógépünkön keresztül egyeztethetünk az ügyintézővel. A Zoom képernyőmegosztás-funkciójával pedig, az ügyintéző segítségét kérve, közösen is kitölthetjük például az önkormányzati adókra vonatkozó bevallásainkat, vagy bármilyen más, az adott ügyhöz kapcsolódó iratot, űrlapot.

Akárcsak a személyes ügyintézéshez, az online ügyfélfogadáshoz is előzetes időpontfoglalás szükséges. Ezt a hivatal honlapján, a hegyvidek.hu/adougy-online és a hegyvidek.hu/foep-online oldalakon tehetjük meg. Az általános ügyfélfogadási rend szerinti személyes ügyfélfogadás mellett hétfőtől csütörtökig 8.00–18.00 óráig vehetjük igénybe a szolgáltatást.

Az online ügyfélfogadásra egy egyszerű online űrlap kitöltésével lehet jelentkezni – folytatta a polgármester, hozzátéve, hogy az ügyfél ezután kapja meg az online ügyintézéshez a „Zoom-linket”, amit böngészőben megnyitva tud használni. Pokorni Zoltán hangsúlyozta, hogy természetesen a személyes ügyfélfogadás sem szűnik meg a hivatalban, de bízik abban, hogy sokan választják majd az ügyintézésnek ezt az új, modern formáját, és így a hegyvidéki polgárok és a hivatal dolgozói időt, energiát spórolhatnak meg egymásnak.

(s.)