Tovább a tartalomhoz Tovább a lábléchez

Biztonságban vannak a hegyvidéki ügyfelek adatai

Az Állami Számvevőszék (ÁSZ) átfogó vizsgálat keretében ellenőrizte a Hegyvidéki Önkormányzat működését. Ennek során arról is megbizonyosodhattak a számvevők, hogy a hegyvidékiek adatai biztonságban vannak, az informatikai biztonsági előírásoknak megfelelő módon végzi feladatait a hivatal.

A digitális adatok védelme különösen fontos mai világunkban. Pokorni Zoltán polgármester a képviselő-testületi ülésen arról beszélt: a hivatal informatikai rendszere erős, így mindenki biztonságban tudhatja az adatait, és ezt az ÁSZ vizsgálata is megerősítette.

A korszerű és fenntartható hivatali működésnek ma már alapeleme az elektronikus ügyintézés, ami egyre inkább kiváltja a papíralapú ügyintézési formákat. Az önkormányzat e-ügyintézési rendszerét annak 2016-os indulása óta már mintegy 30 ezren használták, és nagyjából 150 ezer ügyet intéztek el ezen keresztül.

Az e-ügyintézés egyre növekvő jelentőségére utal az is, hogy amíg 2019-ben több mint 85 ezer papíralapú levelet küldött ki a hivatal, ezek száma tavaly már a 28 ezret sem érte el, ami 67%-os visszaesést jelent. Az online ügyintézési lehetőségek bevezetésével a becslések szerint eddig legalább három tonna papír felhasználását sikerült megspórolni.